Skal mye, vil mere!!

Ny uke snart forbi, og vært både skit og gøy. Er ikke alltid ting går rett vei og for meg har det buttet litt. Venstre bein har sviktet meg, enten et muskelfeste eller senestreng som har funnet på å strekke seg radikalt. Uansett så har det gjort at jeg henger tungt på krykkene og kan nesten ikke bruke venstre bein med noe tyngde. Så fysio har bråbestemt at jeg skal ha ferie fra trening og vi nå heller konsentrerer oss om å få beinet i orden. Egentlig ganske allright med en pause, fysio mistenker at den intensive treningen har skyld i dette tullet! Har jo ordnet så jeg trener for fullt når vi er i Tyrkia, så helt greit med fri fra treninga nå.

Har jo bevisst utfordret meg hele tiden på at jeg skal klare alt mulig på kortest mulig tid. Dette for å bevise at selv om man blir skadet, så går det ann å få til det meste. Får jo tid til å reflektere over ting og tang når jeg er ute å kjører med el.stolen, og har vel kommet frem til at jeg kanskje burde skynde meg litt langsommere. Tror kroppen og hodet har godt av et noe roligere tempo, nyte litt hvor langt jeg er kommet, men samtidig fortsette jobben med å bli bedre men i et noe roligere tempo. Er jo nå 10 mnd siden skaden, så personlig synes jeg at det jeg hittil har oppnådd er formidabelt, så får heller andre synes hva f…. de vil.

Kjørt en lang tur i dag i vakre Nittedal og litt inne i Skedsmo også. Vakre stille Nitelva i sin prakt, nydelig oversikt over Hauger golfbane og Hagan med huset vårt høyt oppe i lia. Mye detaljer man får med seg når man ruller i 9,9 km/t, ting man ikke ser når man haster avgårde i bilen.

I går var jeg på Bygderock og kjørte miljøvennlig opp til Rotnes. Utrolig artig å treffe masse kjentfolk, så gøy å møte Frøydis på bestemorscooteren hun har lånt mens hun har permisjon fra Sunnaas. Ei jente med masse tæl og vilje! Anniken som maser om hvordan hun bruker bloggen min som inspirasjonskilde, men som har hatt sitt å stri med, så det er jeg som bøyer meg i hatten for henne. Så mange som burde lære av hva hun klarer!! Jenta er bare imponerende som person 🙂 Sikkert flere som burde vært nevnt, men må få bruke min rett til å fremheve disse jentene 🙂

Mye som ikke rosenrødt heller, skulle besøke kusinen min på et hotell og hva møter oss med meg i rullestol? Jo da, fire digre trinn, ikke bra. Frua og jeg på Ikea, jeg får ikke hjulpet til mens hun må bære og løfte alt alene. Foten etter en lang dag i stolen på fredag, selv med støttestrømpe. Eller i dag når jeg var på Skjetten. 10 cm høy kant opp til fortauet ved gangfelt, hva tenker de? Man møter masse mindre hyggelige ting når man bruker rullestol og har en skade, ikke alt er like enkelt å løse der og da. Eller syklister som kommer i en fart på gang/sykkelvei , skulle tro de hadde ranet Norges Bank. Greit og fint de bruker denne veien, men tenk over at man ruller rundt i et tung fremkomstmiddel som fort kan komme ut av styring når man skvetter til. Ta hensyn, eneste jeg ber om 🙂 Dette får være ukens tordentale.

Endelig første natt oppe i hovedetasjen. Tatt tid men nå er vi nærme sluttmålet. Ann Kristin jobber som en heltinne med å tømme bananesker og bære opp alt slags småting fra hybelen. I morgen kommer det en gjeng med muskler, som skal få opp alle tunge ting. Glad man har venner, når man selv ikke får gjort en skit med å avhjelpe. Får være sjåfør og heiagjeng!

En god sommer og skolefri uke til alle!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Skal mye, vil mere!!

  1. Syntes du har oppnådd utrolig masse og vært dritflink. Helt rått! Det er fantastisk og se og ikke minst så er du titt og ofte i butikken også. Det står stor respekt av det du har fått til og jeg blir glad vær gang jeg treffer deg i butikken. Artig og følge med på det du skriver også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top