Høsten 2019 er kommet

Hei alle,

Etter å ha skrevet mitt siste innlegg, så har sommeren pent passert i det stille. Ikke det at jeg har for lite å skrive om, men går på det å sette seg ned for å få noen ord i bloggen. Begynner smått forstå at de “kjente” bloggerne, jobber mer eller mindre med dette på heltid. Man skal huske bilder, planlegge hva man skal skrive, noe sikkert sånn plutselig skrev jeg et blogginnlegg, og andre ganger mere planlagt. Men viktigst av alt er bilder. Et blogginnlegg uten bilder, fenger nok lite…..

Men tilbake til meg, sommerferien ble litt variert i år. To uker i Oba, Alanya, noen dager på hytta i Trysil, og til slutt en uke i Austevoll hos mine kjære slektninger. Tante Dagmar, Bente, Inge og Else med store og små, tok oss som vanlig varmt i mot. Alltid koselig å komme til de, merker blodpumpa roer seg betraktelig, nyter lange og rolige sommerdager, både på øya og ikke minst på holmen. Kan ikke påstå at badetemperaturen var like høy som i Oba, men de yngste vart ute i vannet mer eller mindre hele tiden, mens fru Berg og jeg til slutt klarte å blir våt over bukselinningen. Men gøy var det gjennom hele uka. Denne turen til vestlandet ble foretatt med egen bil. Vi hadde lyst til å se Norge på tvers, slik at vi ikke glemmer hvilken fabelaktig natur vi har utenfor vår egen inngangsdør. Fikk til og med gleden av å snirkle oss nedover på de gode gamle vestlandsveiene, da en av tunnelene var stengt. Da kom minnene tilbake fra barndommen, når tre gærninger satt i baksetet, og fikk høre på de voksne foran som kommenterte (diskuterte) både vei og vær 🙂 Men anbefaler andre til å nyte vår store geografiske forskjeller som vi har i eget land. Ikke mange land som kan sammenligne seg med oss.

Ellers så hadde jeg 5-års jubileum med min ryggmargsskade. Lot denne gang “feiringen” forbigå i stillhet. Mye annet man heller kan feire, som at jeg fortsatt trener 3 x uka. Tøft er det, men jeg har en som “pisker” meg, slik at jeg får gjennomført treningsøktene i bra tempo.

Ingen sommer uten Efes! Ann Kristin koste seg med Efes i varmen, til og med så varmt at jeg også måtte få noen flasker, men kun av medisinske årsaker😇 Men for å være litt alvorlig, så har jeg til min kjære fetter Bjørn sin fortvilelse, nesten sluttet helt å drikke alkohol. Har gjort det nå i litt over ett år, og med bakgrunn i at på siste runde på Sunnaas, stå fant de ut jeg hadde utviklet diabetes. Takk for den, jeg som nesten ikke har hatt nok andre skitsaker å hanskes med. Uansett så bestemte jeg meg for å gjøre noen endringer i kosthold, så Ann Kristin er fornøyd med at hun nesten alltid har sjåfør.

Som bilde sier, vi koser oss! Her har vi passert 29 år som gift, og vi har det bra sammen (nesten alltid da) i hverdag og ferie.

Markus kom nedover siste uka med golfsettet, så da var det å dra til Sultan PGA i Belek. Meget bra bane, og meget bra spill av Markus. Merker forskjell fra Norge med 2-3 grader pluss og nordavind, mot Belek med 35 grader og en meget bra bane. Forstår norske golfere følger trekkfuglene sørover, slik at de kan spille under stort sett alltid med bra værforhold.

Måtte snike med bilde av solnedgang og blikk stille Bjørnafjord. Bedre kan det ikke bli, når Inge og jeg var på fisketur 🙂

Rett etter vi kom hjem fra ferie, så kom paragolferen min. Kan bare si at høstsesongen ikke blir på banen, har nok med å trene opp svingen der jeg sitter bundet fast i paragolferen. Men, gud hvor gøy det var å kunne slå ballen igjen, så herfra vil det jo bare kunne bli bedre og bedre 🙂 Satser på paraolympics 2024!

Vi snakkes plutselig igjen (en uke, så er jakta i gang) 🙂

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top