Rullestol og moro i Barcelona

Endelig var turen til Barcelona kommet. Kjøpmannsturer i REMA 1000 region Oslo er noe man alltid gleder seg til. Men klart jeg var litt spent denne gang, første tur utenlands med rullestol. Ikke mye å bekymre seg over, her hadde telegrafen gått i forkant, så allerede på Gardermoen fant jeg ut at å bekymre seg, det trengte jeg ikke. Flyselskapet var varslet og stod klare, så flytur og mottakelse på flyplassen i Barcelona var som jeg hadde håpet, null problem.

Det var rett på tur for å lære om Cava, Spania sitt svar på champagne. Mens resten av gjengen gikk samlet, så hadde de ordnet med eget følge for meg. Det gjorde at jeg fikk med meg alt, vi bare gikk vår egen vei der rullestolen trillet så pent avgårde. Mye lærdom om cava fikk vi, både i snakkende og flytende form 🙂

Hotell Arts skulle være vårt tilholdsted, og for et hotell det var. Her var hjelpen nær over alt og rommet var stort og rullestolvennlig. Personalet sørget for jeg kom frem over alt, følte meg nesten som en kjendis. Så konklusjonen ble raskt satt at her kunne vi reise til igjen!

Dag to ble formiddagen brukt til kjøpmannsmøte på hotellet, og når vi var ferdige var det klart for en tur på stranden. Med en god lunch og god prat så skulle vi ned på stranden. Rullestol så langt det gikk, deretter god hjelp av gutta, så kom vi oss ned til stranda, der vi fikk etterlengtet sol på kroppen. Hold meg unna strandvolleyball, tror det ville bli vel komisk med meg på laget 🙂

Noe jeg fikk erfare, er å ikke reise fra støttestrømpene. Med så mye rolig sitting, så vokste beina noen størrelser. Fikk erfare at legg og fot ble steinhard, så jeg måtte få løftet opp beina. Ble litt stressa på dette, men heldigvis roet det seg ned etterhvert.

Lørdag måtte vi jo teste frokost med et glass cava. Blir nok ingen vane for meg dette, ferskpresset apoelsinjuice smakte bedre til frokosten 🙂

Lørdag hadde vi litt egentid, så den ble brukt til å se på det yrende liv på La Rambla. Veldig behagelig å sitte rolig og bare se på det yrende liv. Taxi brukte fruen og jeg flittig. Ikke noe problem med å ha manuell rullestol. Bare å nappe av hjulene, så gikk rullestolen inn i bagasjen. Sjåfører og også fremmede folk hjalp til, ingen sure miner. Så for meg var det ihvertfall ingen problemer å klare meg alene med å ordne taxi. Siste kvelden ble vi servert knall middag på en av restaurantene langs stranden. Ble tidlig kveld, da vi hadde avreise tidlig søndag morgen.

Må få takke gjengen på regionskontoret for en knall tur, og takk for at det ble lagt til rette for at jeg fikk være med hele tiden. Dere er best!

Til andre med rullestol, ikke vær redd for å reise. Med planlegging så får man en god og positiv opplevelse når man er på tur!

#ryggmargskadet #trening #helse #reise #familie #jobb #sykehus

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Rullestol og moro i Barcelona

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top