På vei til Barcelona!

Denne uka startet med treningsfri. Må innrømme det er litt deilig, da jeg ellers har en eller to økter om dagene. Vi hadde feiring av sølvbryllupsfest i helgen. Over 50 gjester feiret sammen med oss, og de gjorde det til en minnesrik kveld/natt. I slike tilfeller merker jeg at jeg ikke er i god form, men holdt ut gjorde jeg. Nevner ikke at jeg hadde en liten nap i rullestolen utpå kveldinga!

Søndag trengte jeg litt frisk luft, så jeg bestemte meg for å ta el.stolen ut i marka. Dette ga meg noen utfordringer i og med jeg kjørte meg fast, kom til bru som var 30 cm gap, noe som gjorde jeg måtte snu. Glad jeg kan reise meg, så jeg klarte å dytte X850 opp av gjørmebakken eller en glatt bakke bestående av stein. Men å løfte 182 kg blir litt vel mye for meg også, så konklusjonen er st jeg desverre må holde meg til de vanlige skogsveiene. Så fin måte å finne ut at det kun er rullestol med beltedrift som gjelder!

En annen utfordring er blodsirkulasjonen i beina. Hver dag så har jeg to ispinner av bein, Sunnaas sier det er på grunn av at jeg ikke har muskler som får pumpet blodet rundt i legg og føtter. Problemet løses ved at jeg nå får elektriske sokker, NAV Hj.m.sentral er enige om at forfrysninger i mai ikke er fornuftig 🙂

Ellers har jeg nå også begynt med aerobic i rullestol. Hver tirsdag møtes vi på Aker sykehus, og jeg kan love dette er hardt. En time intensivt med øvelser gjorde meg helt utpumpet, men utrolig deilig når det var ferdig. Etterpå samles vi til sosialt lag, lært mye allerede av “veteranene”. Kjempeartig gjeng, som har et glimt i øyet når de forteller om utfordringene sine. Ellers gårturen til Barcelona på torsdag. Kun gleder meg og er helt sikker på at alt går bra. Har hørt at Barcelona er det beste byen i Europa for å komme seg frem med rullestol. Satser på sol og varme, vi trenger det nå!

Avslutter med sangen jeg sang til min kjære kone, Ann Kristin. Teksten er laget av min gode venn Morten og meg.

Ha fortsatt en god uke der ute 🙂

FOR AT JEG ELSKER DEG!

Mel.: Bob Dylan, Make You Feel My Love

Fritt oversatt: M. Asmyhr/JT. Berg

Forspill………..

Når regnet slår i mot deg der du går,

Og du er en elsket mor til tre.

Jeg vil være med deg i tusen år,

for at jeg elsker deg!

Når nattens stjerner begynner å vise seg,

jeg ligger inntil og trøster deg.

Du vil alltid ha et hjem hos meg,

for at jeg elsker deg!

Vi har lært at ikke alt er bestemt,

Og du kan både bli trøtt og lei.

Men det du gjør for meg blir aldri glemt,

Det er for alltid du og jeg!

Jeg vil ofre alle ting som jeg har for deg,

kjempe kamper sammen med deg.

Ingenting kan noen gang hindre meg,

i å elske deg!

Mellomspill……..

Stormen kan herje over hav og land

Og stien har vært lei

Jeg vet at du og jeg skal finne fram

Alt vil ordne seg

Jeg vil se deg lykkelig, se deg glad,

gi deg ting som du vil ha.

Alt som du drømt om skal bli av en dag,

«for at jeg elsker deg!»

#ryggmarg #skade #trening #sykdom #familie #psyke #samhold #sunnaas #sykehus

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

8 thoughts on “På vei til Barcelona!

  1. Fantastisk sang Jan Tore 🙂 gratulerer så mye med 25 år:) begynt å lese bloggen din nå:) du er en tøffing:) stå på videre:)
    Klem Anita

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top