Ja, jeg har smerter for tiden!

Ny uke er over og med fruen hjemme igjen etter en uke med husmorferie i Tyrkia, så har roen senket seg i hybelen vår.

Kjenner det tærer litt på å bo i hybelen, veggene trenger seg på, så nå er det på tide at håndverkerne blir ferdig i hovedetasjen. På tide vi får innstallert oss, få ting på plass, og ikke minst større plass å bevege seg på. Det å få badet klart, gjør at jeg kan få dusjet uten å sette livet på prøve hver gang, er noe jeg virkelig savner. Dere kan selv tenke dere hvordan det er å vaske håret når du må holde deg fast stående og når øynene lukkes, så merker du kroppen er på vei fremover uten å få gjort noe med det. I morgen kommer hjelpemiddelsentralen for å koble på vår nye supertoalett. Blir spennende å teste den når det er klart. Mangler ikke så mye da før badet er ferdig da. Får satse på at byggmesteren har skjønt at han må kjapt bli ferdig, før jeg klikker helt.

På besøk på lørdag hos Kristoffer som er på Cato-senteret i Son for tiden.

Som jeg skrev i overskriften, så har jeg mere smerter for tiden som jeg ikke helt er fornøyd med. Min teori er at de to siste ukene har aktiviteten min vært adskillig høyere enn hva jeg har vært vant med siden skaden. Først langhelg i Austevoll med påfølgende treninger og litt hit og dit gjennom uka. Deretter helg i Stavanger som også for meg ihvertfall var meget aktiv. Så igjen en uke med treninger og flere besøk på jobben. Var veldig artig med både Austevoll og Stavanger som jeg ikke ville ha unnvært. Men mye bruk av krykker enn hva jeg normalt har brukt, har gjort at nakken og armen stråler av smerte. Merker også noe mer smerte i beina, sikkert fordi jeg har gått mer og mer på de enn jeg har gjort tidligere. Blir som jeg har skrevet om før, valget mellom pest eller kolera. Men fanken, kan jo ikke klage på dette heller, for skal jeg klare å gå mer og mer, så må jeg jo “tvinge” kroppen til å være med å gå uten å gi meg masse smerter. Skal på smerteklinikken på onsdag, så satser på at de finner en god mikstur til meg 🙂

Nei, nå får det være slutt på surving og klaging denne gang, la det komme noe positivt.

Markus og jeg har jo vært alene en hel uke, og vi overlevde med glans! Markus tok ansvar for middager, mens jeg tok ansvaret for sofaen. Han lagde flere spennende og gode retter. Vi fikk montert alle dørene på vårt nye kjøkken pluss montert karusell i hjørneskapet. Med god teamånd fikset vi dette, jeg satt i stolen å leste, mens Markus fant frem delene og monterte på plass.

Her har vi Markus som monterer glassdørene.

Lørdag så skulle Markus spille lagturnering på Hauger, så reiste jeg til Son for å besøke Kristoffer som var tilbake på Cato-senteret. Alltid hyggelig å treffe han og vi deler mere mellom oss om vår tilstand enn vi gjør til andre. Rart at vi med så stor aldersforskjell har klart å treffe tonen så godt, kanskje fordi jeg holder meg så ung! Ha, er nok mer at vi forstår og har mye av de samme utfordringer, selv om kan har mere enn meg. Men jeg har jo vært det også, så derfor klarer jeg å forstå utfordringene han har. Måtte jo reise å hente Markus, og gledelig han og laget kom på andreplass.

Tenk at over 101′ tusen meldte seg på Wings for Life Run i 34 land. Imponerende synes nå jeg, over 1.000 i Norge. Men vi utgjorde “bare” en prosent, så i 2016 satser vi på at enda flere blir med Kristoffer og meg for å løpe.

Kos dere med uka som kommer, med både Kr.Himmelfart og 17. Mai. Satser på fint vær, så vi får solgt masse grillmat med noe attåt! Jeg skal ihvertfall prøve så godt jeg kan å ta det litt roligere.

#ryggmargskade #trening #helse #psyke #familie #jobb #sykehus #samtaler

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Ja, jeg har smerter for tiden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top