Bye bye Sunnaas, welcome Cato-senteret!

Som overskriften sier så er jeg ferdig med Sunnaas for denne gang, og skal ikke tilbake dit før starten på 2016. Etter en uke hjemme nå, går reisen videre til Cato-senteret i Son for videre intensiv behandling/trening. Siste ukes runde på Sunnaas gikk til masse tester og trening. Testresultatene viste fremgang på flere områder, men desverre der det trengs mest fremgang, var det status que. Får ta med meg overlegens ord, hadde jeg ikke trent så mye som jeg har gjort, så hadde jeg ikke klart å gå i det hele tatt. Så videre blir det fortsatt full fokus på trening av setemuskler og bakside beina, med litt ispedd trening foran pluss overkropp. Blir spennende å arbeide med mitt nye team på Cato-senteret.

Et av hovedmålene mine når jeg kom på Sunnaas, var at jeg skulle gå ut av dørene uten rullestol eller krykker. Sier bare en ting: JEG KLARTE DET!! Var bare så herlig å nå dette målet.

Nytt mål på veien nå blir at jeg skal klare å gå med kun en krykke eller stokk. Dette blir mye av fokuseringen min nå i neste runde. Vet jeg nok alltid må ha rullestol som avlastning, men jeg gir meg f….. ikke med å prøve og få til å gå mer enn det jeg har klart hittil. Dette også på grunn av nakken fortsatt krongler til når jeg går med krykker. Fått beskjed at nakken ikke kan opereres mer, så da er det bare å få til ting som ikke belaster nakke/skuldre for mye. Men må ikke glemme å takke alle som har hjulpet meg på Sunnaas, både teamet, sykepleiere og ikke minst mine mange nye venner blant medpasientene.

Som bilde viser, så er det i følge overlegen viktig med mye hvile. Fikk jo beholde førerkortet, så da var det plutselig min jobb å kjøre til Trysil. Turen gikk glimrende og uten noe form for trafikkfarlige episoder. Så etter en uke med masse trening, besøk på jobb og langkjøring, ikke rart man dupper av litt på sofaen. Hyggelig gjort av frua å ta bilde av meg i en slik avslappende positur 🙂

Da kommer neste bloggrapport fra Son, så imens ønskes alle en god helg.

#sunnaas #trening #helse #ryggmargskade #bilkjøring #tanker

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Bye bye Sunnaas, welcome Cato-senteret!

  1. Marte: Tusen takk, synes selv det er spennende med hva jeg klarer/ikke klarer å få til. Prøver ihvertfall å tenke hele tiden at det umulige er mulig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top