Høsten begynner å ta over dagene nå.

Tenkte det ikke var så lang tid siden forrige innlegg, men jo da, det var det! Litt over to måneder siden kom det, så da har jeg sikkert mye å skrive om, håper jeg da.

En vel etterlengtet sommerferie ble i år veldig enkel, 3 uker i Oba, Alanya og 1 uke i Trysil. Hadde aldri trodd når vi kom til Trysil, at utetemperatur på 31-33 grader ute, skulle bli slått av innetemperaturen som lå på 35 grader. Siden forrige runde med så lang varmeperiode var i ‘49, så er mulighetene vel små for at vi opplever slik en lang tørr periode liten.

Nok med ferie og varme, jobben ventet og nå er vi endelig i gang med full utrulling av Ny Butikkdata. Mange nydelige kollegaer som gjør alt de kan for at butikkene skal fungere som de skal. Ære være dere alle for innsatsen🏆

Akkurat nå sitter jeg og koser meg på sofaen til min fetter Bjørn i Trysil. For nå har endelig den viktigste satt i gang, nemlig JAKT-sesongen! Vi kan rapportere at det er bra med vilt, men utfordring med alle små harer vi kommer over. Det betyr ingen skyting, men bikkja får trent seg🐇 Har fundert mye på hvorfor jakt er så viktig for meg. Egentlig tror jeg det ligger i kroppen+arv, som er det som gjør at man står opp 04.15 for å komme ut i skogen.

Men det å være ute når det begynner å lysne, stillheten i skogen er å ta og føle på, og plutselig begynner losen. Spenningen om hvor går losen, hvordan vil bikkja klare seg, og er du heldig så ser du pus både en og flere ganger, så man rekker å nåde filme samt ta bilder. Praten rundt et bål eller bare sitte rolig å lytte på skogen, har masse mer jeg kunne tilføye, men ikke lett å beskrive alt, det vare er der. Men forstår folk kan lure om vettet er der det skal være, med å stå opp når andre er på vei hjem fra en bytur eller fest.

Bossen sjøl, fader’n. Passert 83 år men fortsatt med på jakt. Sprek som få, går langt for å ha plassen sin, og hører bedre enn de fleste. Ett ord, respekt!

Ny doning jeg skal søke på, paragolf. Med denne kan jeg frem igjen mine gamle køller, og starte opp igjen med golf. Golf er noe man kan spille, frem til det ikke er fornuftig, men da er det nok fornuftig å slutte. Så blir spennende å se om Hjelpemiddelsentralen er enig med meg, at jeg fortjener en sånn. Vi krysser fingrene for et ja.

Får avslutte med et ferskt bilde fra i går, meg på post mens jeg lytter til losen. Så travelt er det vel ikke, når jeg har tid til en selfie🐇😬

Nå som vi går mot kaldere tide, så er det på tide å flytte seg litt nærmere hverandre, slik at man kan gi hverandre litt varme.

Pass på å gjøre det du vil, man vet ikke hva dagen kan gi av endringer.

Vi prækas😄

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top