Resultat WfLWorldRun: nr 44.118 av 130.732!

Da er man ferdig med årets begivenhet, Wings for Life World Run, 34 destinasjoner i 33 land.

Mottoet er "Vi løper for de som ikke kan".

Som overskriften sier så ble jeg resultatet mitt sånn cirka midt i grøten av antall påmeldte. Her alle inkludert, der 850 i rullestol og resten løpende på beina.

For meg er ikke resultatet noe som betyr noe, men det å delta i et løp der 100% av inntektene går til forskning på ryggmargskader. I år ble det samlet inn 6,6 millioner EURO!

Men må jo skryte litt, vi løp til 8 km i år, mot 3 km i fjor. Enda løypa i år var tyngre enn i fjor. Hadde aldri klart dette sammen med Linn Therese, var det ikke for Anne og Wenche Grønning. Med en utrettelig styrke og pågangsmot, hjalp de oss frem mot målet. Tusen takk jenter, så nå et det bare for alle oss å legge seg i trening, påmelding 2017 er i boks!

Ellers er gangveien og uteområdet ferdig, bare venter på rampa. Så utrolig deilig å kunne kjøre rullestolen opp og ned til garasjen, endelig slippe kampen med trappene ned til garasjen. Må bare si det har vært et helvete i vinter, daglig kamp å gå opp og ned trappene med snø og is. Nå kan jeg heller få brukt det lille jeg har av krefter i beina på mer trygge steder.

Ellers har jeg hatt en dialog med NAV gående, og vi er blitt enige om at jeg kun inntil videre skal jobbe 60%. Har fra april jobbet 70%, men NAV synes jeg har gått litt fort frem med å øke prosenten å jobbe, så derfor et lite skritt tilbake.

Er noen rare regler i vårt vakre land. Skal jeg søke uføretrygd, så vil det ikke bli noe uføretrygd å utbetale, hvis man ikke minst er 40% ufør. Så hvis jeg og legene hadde funnet ut at jeg bør være 70% arbeidsfør, så null utbetaling. Så dette viser jo at nan nesten blir tvunget å kun jobbe 60% maks, hvis man skal få utbetalt trygd! Ikke rart det går ut enorme summer til helse-Norge.

Har sikkert masse i hodet som gjerne skulle blitt med på bloggen nå, men merker godt helgen i dag, så merker senga kaller til hvil!

Ønsker alle masse gode dager fremover, vet aldri om endringer i livet plutselig kommer!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Resultat WfLWorldRun: nr 44.118 av 130.732!

  1. Godt poeng. Det kan oppfattes som om det ikke finnes noen mellomting mellom syk og frisk i NAV-systemet. Har selv vært 20 % ufør, og ønsker som deg å være så mye i jobb som mulig. Er synd at man må være “sykere” enn det man er, for å få endene til å møtes økonomisk.
    Gratulerer med flott innkjørsel. 🙂

  2. Hei, tusen takk for tilbakemeldingen. Ja, man kan bli litt forundret noen ganger….. Kjempefornøyd med innkjørselen, ny hverdag for meg dette??
    Jan Tore

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top