Noen tanker på siste dagen i 2018

Ja, nå skriver vi 31.12.2018 i kalenderen, og nok et år er snart over. Et år med masse inntrykk og hendelser, heldigvis mest positive hendelser👍

Facebook minner meg på hver dag, hendelser som har skjedd tidligere år. Veldig gøy å trykke seg igjennom dette, frisker opp hendelser jeg nesten hadde glemt. Ser mye av minnene går på forskjellige situasjoner på grunn av ryggmargskaden. Som for noen dager siden, da linken til intervju med meg i forbindelse med løpet Wings for Life run. To forskjellige reportasjer om og med meg, og gøy å lese innstillingen min til skaden.

Her er linkene hvis dere vil lese:

https://www.redbull.com/no-no/deltar-med-to-forskjellige-utgangspunkt

https://www.redbull.com/no-no/jan-tore-berg-wings-for-life-world-run

Men det som jeg setter mest pris på når jeg leser minnene på FB, er alle meldinger jeg har fått av alle dere på grunn av skaden. Varmer virkelig hjertet når jeg leser meldingene, og føler virkelig at dere bryr dere om meg, og virkelig følger med i «kampen» jeg har hver dag med skaden.

Jeg bestemte meg noen få dager etter jeg ble operert, at jeg skulle gjøre det jeg kunne for å gå igjen, og jeg skulle ikke dette ned «stakkars meg»-syndromet. Tror bestemt jeg har klart det, selv med de dagene smertene merkes godt. Jeg er ikke Supermann, men tror måten jeg takler smertene på fungerer godt, og det er å bruke musikk/musikkvideo til å fokusere vekk smertene. Tror hver enkel som har noe man sliter med eller må takle, må finne sin måte å gjøre det på. Det som fungerer for meg, er ikke sikkert fungerer for andre. Men fortsatt er jeg vel nesten et levende leksikon på X-Factor, The Voice eller ……..got Talent verden rundt. Mye tid med øretelefoner for å høre på alle de talentfulle rundt omkring i verden. Men som sagt, en bevisst handling fra meg, for å fokusere bort nervesmertene.

Innrømmer jeg ikke er fornøyd med å fortsatt måtte bruke sterke smertestillende tabletter, for å kunne fungere i det daglige. Så målet er fortsatt å kunne redusere bruk av smertestillende!

Tar med et bilde i dag, og det er september 2914, noen dager etter jeg fikk ryggmargskaden og ble operert. Skal minne meg om at den kroppen der, er mye bedre enn kroppen jeg har i dag! Får skrive som svoger Per pleier å skrive, «ferdig snakka!»

Ellers kjapt kan nevnes, mest snørike vinter i år, varmeste sommer hittil i vår levetid, vårt kjære barnebarn Anton vokser og vokser, beste jaktsesong noensinne i 2018, vært på reise til India og sist men ikke minst, fortsatt veldig glad i kvinnen på bilde under❤Bildet er tatt i Berlin, nyttårsaften 2015

Så med dette ønsker jeg alle et riktig GODT NYTTÅR, og la oss håpe 2019 bringer oss alle masse godt🎇🎆

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top