Sommerferie 2017, litt annerledes i år!

Da er den første del av ferien passert, og med regn og blåst ute er det greit å sitte i sofahjørnet, høre på nyheter og få nedskrevet litt om smått og stort i livet til familien Berg.

Starten på ferien i år, var å reise til min kjære slekt i Austevoll. Min gode, snille tante Dagmar skulle feire sin 80-årsdag, og når invitasjonen kom så bestemte vi oss å være noen dager. Alltid hatt et ekstra godt forhold til mine kjære søskenbarn og tante, og mange ferier har jeg tilbrakt på øya langt ut mot Nordsjøen. Da Markus skulle være på golfleir 2017, så ble det kun fruen og jeg som dro. Som alltid mye som skjer, tante ble feiret, vår kusine Inger Ann kom overraskende fra Målselv, og feiret tante flere ganger 😇. Så en stor takk for at vi igjen følte vi kom hjem, og ikke bare kom på besøk.

I og med ferien i år var usikker på grunn av vår store digitaliserende prosjekt, så skal ferien i år være i Norge, og ikke til vår kjære leilighet i Oba, Alanya. Så ferden gikk videre til Trysil. Når man har to hus og leilighet, så er det alltid noe vedlikehold å ta fatt på. En av de få ting jeg kan bidra med av utearbeid, er å klippe plen. Så når jeg fyrer opp traktorklipperen, da koser jeg meg og føler jeg bidrar med noe praktisk virke. Beising med bytte av farge ble satt på dagsorden. Skulle jeg fått bidra her, måtte vi se etter løsning på hvordan jeg også kunne svinge kosten. Leie lift var løsningen👍Så nå har jeg sittet/stått i liften i 3 dager, høyt hengende, og følt jeg endelig kunne bidra og ikke bare sittet i en stol og bare sett på de jobbet. Imponert over arbeidsviljen til Ann Kristin og Markus, skikkelig ståpåvilje på begge. Så må vi også få rettet en stor takk til Inger og Lars, som hjalp oss med å beise. Så etter 3 dager har huset gått fra Røros-rødt til Svolvær-grå😄 I dag er det hviledag og takk for det, for kroppen verker noe så j…… mye, og det fra topp til bunn. Men igjen med planlegging og tankearbeid, så finner man løsninger slik at jeg også kan bidra.

Min kjære sykkel er med, så i dagene fremover vil det bli flere sykkelturer. Satser på å slippe møte bjørn, slik som ei hytte-eier rett ved oss gjorde for noen dager siden. Selv om det hadde vært spennende, så tror jeg det ville blitt vel spennende å sykle med en småhissig bjørn løpende etter! Trysilfjellet har jo satset på sykkel-løyper, så blir å prøve de også.

Høyt henger vi! Da jeg endelig skulle få bruke vår innkjøpte malesprøyte, så måtte fruen bli med opp i liften for p dekke til vinduene. Hun med høydeskrekk ble med opp i liften for å hjelpe med å dekke til vinduene, så bare å ta av seg hatten for at hun trosset skrekken. Imponert var jeg❤

Lunch hos verdensmester Ørjan Johannessen på Bekkjarvik Gjestgiveri, måtte vi jo prøve ut. Så da var det å flytte mesteparten av slekta lengre sør i kommunen. Veldig god mat, kan bare anbefale en tur dit. Dette var dagens reklameinnslag😄

Bilde tatt av Lisbeth Lund Andresen, Romerike Blad.

For noen uker fikk jeg forespørsel fra redaktøren i Romerike Blad, om de kunne få bli med å lage en liten reportasje med meg på sykkeltur. Synes bildet ovenfor ble veldig bra, så da måtte jeg ta med det her i bloggen. Linken til artikkelen finner dere herSykkeltur .

Tro det eller ei, men dette er meg stående i stigen! Igjen utfordre ting jeg egentlig ikke skal klare. Men med hjelp av armene, klarte jeg å komme meg opp i stigen. At jeg kom ned, var kun takke for at styrken å armene var der, beina var mer eller mindre fraværende. Men for meg har jeg bevist at det meste klarer jeg å gjennomføre, bare ha sterk nok tro på at jeg klarer "alt".

Ønsker alle en riktig fin sommer videre, og hvis Yr melder riktig, så blir kommende uke en solfylt uke. Nyt ferien, ta vare på deg selv og andre, og senk skuldrene. Hverdagen kommer fort tilbake 😄

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Sommerferie 2017, litt annerledes i år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top