Sommermåneden juni

Endelig har vi tippet over til juni, sommeren har startet! Usikker på om det har vært nevnt tidligere, men denne kroppen har lært seg å sette mer og mer pris på varmen og sola. Kulde, snø og regn, ting jeg ikke brydde meg om før, det kjenner jeg godt at jeg kan være foruten. Merker kroppen er mere avslappet enn før, når sola varmer opp både lufta og meg. Leddene er ikke så vonde, beveger meg lettere, og nyter generelt livet mer.

Ellers er sykling blitt gøy igjen! Er bare så deilig og herlig å kunne sette seg på min nye sitte/liggesykkel, selv om min første og største erkjennelse er at jeg har to utrolig råtne bein. Har nå startet med å justere ned eller skru av hjelpemotoren når jeg sykler. Merker godt at beina jobber hardt, men det er vel meningen. Men må fortsatt ha hjelp i bratte bakker. I går ble sykkelturen på noe over 14 km, ikke langt for andre tipper jeg, men for meg som endelig klarte å sykle opp Gjelleråsenbakken, var dette en stor personlig seier. Opp bakken er rett over 3 km, med stigning hele veien! Planlegger en lengre tur i dag, så får vi håpe jeg ikke må ringe fruen for å hente meg. Tenker på det hver gang jeg er ute, at det ville blitt en sur affære, hvis jeg måtte bli hentet fordi jeg ikke orker mer. Men beina må jo bare bli sterkere og sterkere, for hvert tråkk jeg gjør🚴😄Lært meg nytt uttrykk #htfu . Harden the fuck opp! Brukes i sykkelmiljøet og betyr gjennomfør dine mål og planer uansett værforhold. Derfor ble gårsdagens sykling gjennomført i øs pøs regn😇

I dag var det å sprette opp 05.30, da Markus skal ha innspill på Miklagard golfbane. Her arrangeres årets lag-NM. Merker helgene blir reservert til golf, der jeg er med som både far, motivator, caddie og heiagjeng! Gøy er det, men dessverre går dette utover å reise på hytta i Trysil. Har jo ikke vært der siden påske, så lengselen vokser dag for dag. Men det er jo viktig å følge opp barna.

Heller ikke lenge til jeg blir bestefar! Både Ann Kristin og jeg gleder oss veldig til våre nye roller, så merker vi er utålmodig med å bli besteforeldre. Men er bare å smøre seg med tålmodighet, heldigvis er jeg kjent med min "lange" tålmodighet (he, he)

Må ta noen ord om hva som skjer ute i verden for tiden. Helt forferdelig hva som har skjedd i England i det siste. Hva er det som gjør folk sprenger seg selv i lufta, med et mål for øyet, det å drepe så mange uskyldige som mulig. Hva er det som gjør at folk kjører inn i menneskemasser, med kun et mål for øyet, drepe flest mulig.

Fanatismen disse viser, er bare så jæ…… farlig! Forstår bare ikke på hva som skjer i hodet for disse menneskene. Er det ikke mulig å få dette i balanse igjen, hvis ikke kun en ting å gjøre. Om man vil eller ikke liker det, vi må uansett måte, sørge for slikt ikke skjer igjen. Har egentlig satt som mål for bloggen, at den skal inneholde min opptrening og hverdag, men dette påvirker meg og mine valg, derfor kommenterer jeg dette nå. Mye jeg kunne skrevet om dette, men får holde i denne omgang.

Skarp sol og nysing, men tenk jeg sitter ute i shorts før klokken 07.00. Første gang på lenge, Men hyggelig å sitte ute når damene kommer lett joggende forbi😬

Store forventninger til 2. Pinsedag! Dagen, sola og varmen skal nytes.

Markus forrige helg på Bogstad golfbane. Litt selvskryt, klarer å knipse fine bilder med min IPhone, og må jo vise de også.

Bra stil på junior da! Så blir han jaggu meg litt bedre og bedre for hver uke som går. Men med golf nesten hver dag, to golf-proer til trenere både på skole og klubb, så er forutsetningene gode på å bli bedre. Gøy å følge med på utviklingen, både i hode og spill.

Meg og doningen! Godt man har en snill og god arbeidsgiver, som sørger for riktig bekledning. Vet sykkelshortsen er i andre farger. Men lover jeg ikke gjør "sponsoren" misfornøyd. Men skal si folk glaner når jeg kommer syklende i blått, så mye bra reklame her😬🚴

Da inn en tur for frokost, så for man komme ut i solen igjen.

Vi prækas senere!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

4 thoughts on “Sommermåneden juni

  1. Magne Storedal: Hei og beklager sent svar. Selvfølgelig hvis dere ønsker å være med på en sykkeltur, så får vi til det. Vært litt jobb i det siste pga lansering nytt butikkdatasystem??Ring meg gjerne på mobil 91713458

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top