Endelig har ligge/sitte-sykkelen kommet

Hei igjen alle sammen,
nå har jeg endelig fått min ligge/sittesykkel, etter å ha ventet lenge på at den skulle bli først godkjent av NAV Hjelpemiddelsentral, så skulle den bestilles og produseres. Men den som venter på noe godt, venter sjelden forgjeves. Hvorfor jeg er så glad for denne type sykkel, er at prosjektet mitt med å bruke vanlig sykkel med skikkelig voksne støttehjul, gikk egentlig rett vest. Selv om jeg prøvde og prøvde, med min gode heiagjeng i familien, gikk det ikke. Så etter noe lengre tid med å erkjenne at om jeg skulle sykle igjen, da måtte jeg bare innse at jeg er og kommer til å være forflytningshemmed, handicappet, ryggmargskadet osv. Kjært barn har mange navn, og det offentlige endrer diagnosen sånn ca. hvert 10 år!
Men sykkelen må en liten tur til leverandør for tilpasning av beinlengde, men DA begynner moroa! Så nå har jeg absolutt ingen unnskyldninger til å komme meg ut å trene. Har funnet ut at å sykle er den beste måten for meg å igjen få fyra opp forbrenningen min igjen. Den har mer eller mindre vært fraværende siden jeg fikk ryggmargskaden 20. august 2014.

Så ikke bli overrasket eller skremt, når dere ser meg komme rullende i min nye Scorpion.

Siden jeg ble skadet, så har vel alle lagt merket til at kroppen min har vært i en “endringsfase”, eller som jeg selv sier, blitt direkte feit. Hvis man ser fra skaden oppstod og til februar 2017, så gikk jeg fort opp med vekta. Jeg har gått opp med 41,5 kg, noe jeg ikke kan si jeg er stolt av. Selv med gode unnskyldninger som jeg sitter mye rolig, kan ikke løpe og fått medisiner som har hjulpet til med vektøkningen, så er det ikke bra! Men noe har skjedd etter jeg var på sykehuset for kontroll 8. mars i år. For når jeg var på ny kontroll 7. april så var vekta redusert med 13 kg! Med hånda på hjertet så vet jeg ikke hvorfor denne reduksjonen på kort tid skyldes. Men uansett grunn, så ga dette meg blod på tann, så der og da bestemte jeg meg for å endre spise- og drikkevanene mine. Omtrent all snop og øldrikking ble stoppet, spiser knekkebrød på de fleste måltider, startet med å spise ofte men lite, drikke mye vann, og det har gjort at pr i dag har jeg klart å fjerne 17,5 kg. Så nå har jeg bare bestemt meg for å komme meg ned til 89,5 kg. Dette var det jeg veide når jeg ble skadet. Så med fortsatt strengt regime på kosthold, sykkelen ut på veien, stahet i svære mengder, så har jeg fått troen på jeg skal få det til 🙂 Da mine kollegaer, da vet dere hvorfor jeg har blitt knekkbrødkongen 🙂 Innrømmer gladelig at jeg blir glad, når folk sier jeg ser tynnere og mer fresh ut. Merker det også på buksene, der jeg sleit med å få kneppet igjen, er det nå plutselig god plass, så beltet må inn på innerste hullet. Tror jeg også må lage et par hull til 🙂 Så gjerne heie på meg videre, fortsatt langt igjen til målet er nådd!

Når dere ser ansiktet mitt omtrent slik, da vet dere jeg har nådd målet!

Ellers går dagene med å være tilskuer når Markus spiller golf, jobber fortsatt med prosjekt som når nærmer seg utrulling pilotbutikker, fått fruen tilbake fra sin årlige jentetur til leiligheten i Tyrkia, og nå veldig klar for oppstart sykling.
Etter en god uke med sol og varme, så fikk vi over natten ny værtype, først regn så kald vind samtidig, nå sol og kald vind. La oss håpe varmen fort kommer tilbake, så vi alle kan få nyte gledene utendørs.

 

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top