Dagens tanker, på selveste #julaften

I dag er endelig julaften her, noe som jeg har gledet meg til i lang tid. Selv om jeg er blitt 53 år, så gleder jeg meg til pakkeåpning. Artig å se hvor glad de yngste blir, og enda mer artig å pakke opp mine gaver! Innrømmer det gjerne, jo mere pakker som er til meg, jo mer ekstatisk blir jeg.

I år feires julen i Trysil, mitt paradis på jord. Kvelden blir feiret sammen med min fetter Bjørn og hans familie. Skår i gleden er at jentene ikke feirer sammen med oss. Men sånn blir det når man blir samboere, og flere skal være med i julekabalen. Uansett skal dagen i dag inneha julegudstjeneste i Østby kirke, masse god julemat (julepølse til meg) og pakkeutdeling. Vet allerede nå at jeg kommer til å spise alt for mye, får en direkte ubehagelig periode etter maten, før man igjen er klar med pakkeutdeling.

Litt gjemt i kuldedisen, men selv er jeg fornøyd med bildet av Ann Kristin og meg. Bildet tatt på vår sølvbryllupsgest.

Dagen i dag er jo også en dag for ettertanker, mye har skjedd i verden, både positive og negative hendelser. Siste er jo tragedien i Berlin, klarer ikke å se for meg hvorfor enkelte mennesker, utfører slike handlinger. I fjor var vi flere ganger på julemarkedet ved Breitscheiplarz, og tidligere har vi også vært der og feiret October/fest med tyskerne. Vi trivdes og en kjempefin atmosfære på markedet, gjør det så rart å tenke på hva en enkel person så fort kan spre frykt og fortvilelse. Men dette skal/kan ikke skremme oss fra å reise for å få nye opplevelser vi kan dele. Nyttårshelgen feires i år i Edinburgh, Skottland. Aldri har vi vært der ennå, så først et par rolige 'shoppingsdager', før vi skal være med på den kjente nyttårsfeiringen som kalles Edinburgh's Hogmanay! Tror dette vil bli en opplevelse vi sent glemmer😄

Her har vi bilde av Lise og meg, glade for at vi nok en gang har godkjent en test👍 2016 er året som plutselig snart er over! Et år som jobbmessig har inneholdt 7 eller 8 turer til Paris, et år med masse testing, vært en del nedturer, men heldigvis mange oppturer. Men med mange gode kollegaer og leverandører, har det vært mye moro.

2016 er også året jeg ga meg selv treningsnekt. Orket rett og slett ikke gå inn på et treningsrom for å trene. Men har brukt krykker eller rullator på jobb, det har da gitt meg noe sterkere muskulatur i beina. Fortsatt bruk av rullestol på lengre strekninger, eller når jeg er på reise.

I 2017 vil det komme noen forandringer for meg. Sier ikke ennå hva det er, men lover det er positivt!

Så da vil det komme oppdateringer også i 2017👍

Her har dere bilde av en som hver dag blir sur og grinete når jeg ser meg i speilet! Etter siste kontroll på sykehuset er det bekreftet og kontrollert at undertegnede har rykket opp i dobbel tungvektsklasse!! Opp flere størrelser på klær! Så jeg har allerede startet kanskje min tøffeste kamp hittil, få vekta tilbake dit den var 20.8.2014. Så fokus 2017 er å avsette tid til trening, ikke la jobben ta overhånd, selv om det er kjempeartig det jeg holder på med. Akkurat nå trenger jeg trene alene, føler meg utilpass å trene med andre, der treningstøyet sitter 'fit' på kroppen.

Nok om meg nå, som sagt julaften i dag, så jeg ønsker alle mine venner en riktig god jul og et godt nyttår🎄❄🎅Kos dere, ta vare på hverandre og nyt juledagene fullt ut hver eneste dag🎅🎅

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top