Hva er jeg, hvor hører jeg til?

Nå som det er gått over to år siden jeg ble skadet. Mange tanker, mange endringer og mange opp- og nedturer har det blitt. Heldigvis har det vært få nedturer, men sikkert bare for at jeg ikke vet bedre!

Man får tid å tenke hva man har vært igjennom, og som jeg pleier å si, kvota jeg har fått av skader siden 2012, er vel noe større enn hos de fleste andre. Men, skjedd er skjedd, lite man får gjort med det. Vært mere viktig for meg å se fremover, og finne ut hva jeg kan gjøre for å lette hverdagen, både for meg og ikke minst familien. Har sagt det før, støtten og hvordan Ann Kristin har taklet vår nye situasjon, er bare så uvurderlig for meg. Hadde aldri vært der jeg er nå, uten henne og også ungene. Så tusen 🌹til både fruen og barna❤

Noe jeg ikke har skrevet eller snakket så mye om, er hva er jeg? Har utenom når jeg har sendt noe søknader, ikke nevnt så mye ordet ryggmargsskade. Har vel egentlig ikke ville plassere meg i noe bestemt gruppe. Tror mest fordi jeg egentlig ikke ville tidligere, akseptere at jeg er og forblir ryggmargskadet. Siste biten for at jeg ville akseptere slik er jeg blitt, kom nok når Birken gikk fløyten. Sammen med Morten innså jeg at vanlig sykkel ikke lengre er noe for meg, fordi jeg er blitt RYGGMARGSKADET! Intet mer eller mindre, så fra nå et det ingen vei tilbake, jeg er og forblir ryggmargskadet resten av min levetid. Jeg kommer fortsatt å sette både store og små mål, men må i erkjennelsens tegn fikse at jeg må bruke ting som et spesialtilpasset meg.

Jeg er medlem av Personskadeforbundet, Landsforeningen for ryggmargskade og gjennom den Norges handicapforbund. Dette for at jeg skal kunne finne mest mulig opplysninger om leve som ryggmargskadet, samt få hjelp hvis jeg har behov.

Herr og fru Berg jobber sammen i garasjen! Selv om jeg er skadet, så er jeg ikke totalt lam i hele kroppen. Har sagt jeg vil være med på det jeg klarer, har mye å si for min egen stolthet. Dette gjelder også jobb, betyr alt at jeg kom tilbake i arbeid, og takk REMA 1000, som fortsatt har tro på meg, og at jeg klarer å bidra tilbake.

Ikke så mye denne gang, men nå ingen tvil hos meg og også dere, aldrende herr Berg er ryggmargskadet pga skaden Cauda Equina-syndromet.

Ellers fikk jeg beskjed at første lille snøfall ankom Trysil i dag, så det er da bare å forberede seg på den kalde mørke årstid er i anmarsj.

Kle dere godt, så hører dere plutselig i fra meg. Hadde dårlig med bilder nå, stort sett jakt, katter og golf, derfor få bilder å vise.

#rema1000 #ryggmargskade #familie #handicap #trening

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top