Sommerferien nærmer seg!

En ting er sikkert som banken, når man er i arbeide så går tiden alt for fort. Litt over en uke igjen, så er det start på sommerferien.

Ja, hva er planene for sommeren 2016? Endelig skal det bli litt lengre opphold på hytta i Trysil, lenge siden vi har gjort det. Så blir det en tur til, gjett hva? Leiligheten vår i Oba Alanya i Tyrkia. Fruen reiser nedover 17.7, så kommer junior og jeg etter 24.7. Etter 5 laaaaaange uker i fjor, så fikk vi dealet oss frem til en kortere periode i år. Ikke det at junior og jeg misliker oss, men stranda nesten hver eneste dag blir litt vel mye for oss. Fruen elsker det, ære være henne, mens vi andre dødelige liker nok noe mere variasjon i ferien. Selv om jeg er knyttet til krykker og rullestol, så er det mye man kan finne på, må bare bruke fantasien litt.

Mest spennende i år er at jeg ikke reiser hjem til Norge når ferien avsluttes. Ble bestemt at i forbindelse med de prosjektene vi jobber med nå, må ha et møte i Paris før vi starter for fullt igjen med testing. Så når jeg først skulle ut å fly alene sammen med rullestolen, så blir ilddåpen følgende: kjøre til Antalya, fly derfra til Istanbul, bytte fra innenlandsterminalen til utenlandsterminalen, deretter fly til Paris. Så finne meg en taxi, som kjører meg til hotellet, som ligger blant de bratteste partier i Paris. Så går dette greit, da ville jeg tro det meste her i verden går greit. Så da er vel gjennomgang ferie 2016 godt teoretisk forklart.

Endelig etter mange runder, så har rullestolrampen kommet på plass! Etter mye mas og kjas samt flere purringer, så fikk jeg beskjed den skulle monteres 30.7. Da var det en som sendte en mail og forklarte rikets tilstand, rampa ble bestilt midten av april, og fikk beskjed om ca 14 dager leveringstid. Skal ikke referere innholdet i mailen, men tipper mor og far hadde vært litt flaue over sønnen. Men det hjalp, og for en uke siden så plutselig kom rampe og montører. Endelig kan jeg både dra eller komme, uten å være avhengig av at noen er hjemme, får å få meg ut terrassedøren. Men fælt en må bruke så mye krefter på slikt. Tenker på andre som ikke orker eller er i stand til å stå på, så selv om mye er bra, så fortsatt mye å hente i Helse-Norge.

Ikke feriepenger på arbeidsavklaringspenger! Nedtur når jeg fant ut at det ikke er feriepenger på aap. Så jeg som ikke hadde noe inntekt i fjor, og ingen feriepenger å få for året 2015, så fikk jeg plutselig en meget slank lommebok. I og med jeg kun har 40% aap, så ble ikke utbetaling så veldig mye å skryte av. Så nå har vi snudd opp og ned på det vi har, slik at lån og regninger har blitt betalt. Blir helt oppgitt over reglene angående dette. Først får man kun 66% av 6G, deretter da ingen feriepenger. Anbefaler sterkt at dere holder dere friske og på jobb, alternativet ikke bra i det hele tatt!

Det var dagens klaging på livets realiteter, i hvertfall min realitet.

Ellers så har juni vært en veldig aktiv måned, og merker jeg bruker tid på å hente meg inn. En jobbtur til Paris (selvfølgelig den dagen det var pause i fotball-EM), feiret to 50-åringer godt, Sankt Hans feiring i Stavern og innspurt på jobb før ferietid. Så ikke noe aktivitetsproblemer her i gården!

En riktig god sommerferie ønskes dere alle, og upps, bare to måneder igjen til Birken😱😱

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top