Trenger litt hjelp!

Liggende godt henslengt på sofaen, ser på prøve-VM i Lahti, snøen laver ned og fruen flytter snøen vekk. En vanlig lørdag i heimen, skulle så gjerne hjulpet med snørydding, men utfallet hadde nok blitt mer fall og kaos, så sofaen er tryggest. Litt skit at mye snø nå, endelig har vi noen som skal lage til gangveien, rampa er bestilt, men må nok vente på vår nummer tre dukker opp. Er jo “bare” 13 måneder siden søknad ble sendt, så skal nok klare noen dager til. Har jo tross alt ikke falt så mange ganger i vinter, selv om hvert fall gjør ganske vondt.

I erkjennelsen navn så har jeg konkludert med at reise med fly gjør/kan jeg ikke alene. Har i hvertfall ikke funnet løsning med manuell rullestol + koffert. Har hatt noen turer i det siste, og takk for at jeg har hjelpsomme kollegaer som trår til. Enten det er å trille koffert, dytte rullestol og meg i bakker eller låne meg en støttende arm, så stiller de opp med et smil. Meget takknemlig for det, og når det inngår noen reiser for tiden i jobben, så ja til at jeg trenger litt hjelp.

Ellers så synes jeg det går bra med jobben, prosentsatsen øker på hvor mye jeg jobber, hodet blir litt sliten innimellom, men er bare så glad å komme i arbeid igjen, så litt sliten og vondt bryr jeg meg ikke om. To ting som er litt utfordrende, væskeansamling i beina og smerter i nakke/arm. Rart med dette, man venner seg til at slikt er det bare. Vet at beina ordner seg i løpet av kveld/natt, vet at søvnen er 2-4 timer, men fungerer gjør jeg. Kunne gjerne tenkt meg noe mere søvn, så overlegen på Smerteklinikken Ahus, har ordinert noe nytt dop. Dette er mer korttidsvirkende morfin, som skal ta å dempe smertene, han anbefalte å ikke være i møter tre neste timene etter inntak. Kunne virke at jeg var noe sløvende mente han, så er vel noe styrke i tablettene. Får teste og se, er ganske god på å tåle mye doser.

Vårsola i Paris varmer en kald skrott!

Ellers er anken på avslaget på Action Trackchair (rullestol m/beltedrift) klar, og sendes Hjelpemiddelsentralen på mandag. Den skal jeg bare ha, så bedre å gi meg godkjenning, slik at de kan bruke tiden sin til noe mer fornuftig.

Hadde en samtale med journalisten i Varingen, der hun lurte på hvordan status var med sykkeltrening. Hun hadde ikke glemt overskriften hun lagde ved forrige reportasje, nemlig sykle Birken 2016. Hadde jeg vært litt praktisk i min målsetning, så hadde det sikkert vært bedre å si jeg skulle gjennomføre Grenserittet eller noe lignende. Men har man sagt A så får man si B, ja til Birken 2016. Så håper det raskt blir bart og isfritt, så jeg får begynt å tråkke Gjelleråsenbakkene. Juger hvis jeg sier jeg gleder meg til rittet, men gjennomføre skal jeg!

Ellers så reiser poden til Portugal en uke nå, treningsleir golf med Hauger juniors. Håper de får bra vær, her blir det golf og styrketrening hver dag. Så da får man jobbe litt i vinterferien, trene og slappe av litt.

God vinterferieuke til alle, om den brukes på jobb, snørike steder eller litt sol og varme.

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top