Endelig jul og nyttår over!

Godt nyttår alle sammen,

Rart å skrive en slik overskrift som jeg har gjort, men det er med fullt overlegg den kom. For et latmannsliv det har vært! Mat, mat og mat i lange baner, julegodt, julesnacks, julesjokolade, riskrem i bøtter og spann, og oppe på alt dette har vi juledrikke i forskjellige utgaver. Trene har vært et ukjent ord fra lille julaften til nå, skulle, ville, måtte, vente litt bare. Gud, så mange fine unnskyldninger jeg har klart å bruke nå i julen. Tilnærmet brukt rullestolen overalt, merker nå at kreftene i beina ikke er på det nivået det var før jul, bedre å vente i bilen eller bruke rullestol.

Dårlige valg fra min side!

Skulle tro jeg var skikkelig forbannet nå, men den gang ei. Vi har jo hatt en koselig jul, alle ungene og samboer hjemme, foreldrene mine her på julaften. Dro til Berlin for å feire nyttårsaften samme med “gamle”naboene vår, May-Liz og Arild. En kjempetur med masse “hygge” på Mall of Berlin og KaDeWe, ihvertfall for damene, men må vel innrømme litt for oss mannfolka også. Madelen og Ingar ville også være med, kun Stine som hadde lovet seg bort til København som ikke ble med.

En nyttårsfeiring eller på tysk Die Silvesterparty am Brandenburger Tor, var en ny skikkelig erfaring å ha med seg. Blant flere hundretusener skulle vi prøve å manøvrere rullestolen. Folk stod som sild i tønne, mens Arild i front og damene bak, så prøvde vi å komme oss frem. Men etter kjørt over en del tær, bedt om unnskyldning, så fikk vi parkert oss rett ved en av salgsbodene. Så kort vei til gluhwein og Berliner, fikk se storskjermen (de andre, ikke jeg😩) men fikk skimtet en storskjerm klarte jeg. Markus plutselig på RTL-tv og ble intervjuet på tysk, var jo også artig opplevelse.

Berlin er også en fin by å komme seg frem med rullestol. Tyskere meget hjelpsomme og høflige, så vi kom oss frem dit vi ville. På hotellet fikk vi et stort rom, så det var danseplass både i rommet og på badet med rullestolen. Konklusjonen er at det blir flere turer til Berlin, og da når det er mange gode varmegrader i lufta.

Tilbake til det med mat og trening, fasit er at jeg nå nesten er tilbake til startvekta jeg hadde, når operasjon bli mindre og sterkere satte i gang. Kun 1,5 kg fra, så nå intensiveres prosjektet. Besøk på XXL for innkjøp av rulle, sykkel inn i stua, og to ganger trening hos fysio pluss en egentrening, skal sette meg tilbake på rett spor. Opprydding av skjorter og dresser, gjorde underverker for kleskapet. Var ikke akkurat i flertall det som passet meg nå. Så UFF containerne får nå en anselig mengde skjorter og dresser.

Føler meg jo ganske liten ved siden av nissefar. Satser på jeg ser litt mindre ut ved neste anledning😜

Endelig skal jeg nå ut i arbeidslivet igjen. Fått ja fra NAV etter masing, men har lovet å starte pent, bygge på med arbeidstimer, så får vi se hvor mye jeg til slutt klarer. Fortsatt 100% tilbake til arbeid står som hovedmål, så da jobber jeg ut fra at jeg klarer det. Så jæv……. gøy er det ikke å sitte hjemme.

Herr og fru Berg julaften. Har da ei søt kone! Veldig fornøyd med henne, hun støtter og hjelper meg 110%, så evig takknemlig vi er gift.

Ikke lett å se når jeg fikk de to lengste tyskerne rett foran meg, men etter et lite søtt spark i leggen på de, så flyttet de seg til siden😄

Så da ble det lettere å se hva som foregikk på scenen. Brandenburger Tor skimtes i bakgrunnen.

Vi hadde jo litt i tankene på hvor fornuftig det var å reise, med tanke på det som skjedde i Paris og andre steder, men vi vil ikke la terrorisme stoppe oss med å få oppleve nye steder og begivenheter. Så vi vil også fremover dra på turer i inn- og utland. Har jo fått ganske god erfaring med å reise som rullestolbruker. Men reise alene med fly, tror jeg blir lenge til. Bagasje pluss medisinsk utstyr gjør at jeg må ha bærehjelp, men også hjelp på badet med enkelte utfordringer jeg fortsatt har.

Det var det jeg hadde i tankene denne gang, ønsker alle en riktig god og innholdsrik 2016. Her i heimen satser vi på mere bedringer, slik at jeg kan fungere enda mer selvstendig!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top