Det kribler i ryggen!

Det kribler i ryggen, sier Dagfinn Enerly i siste utgave av ukesmagasinet Se&Hør. De aller fleste er jo kjent med skaden han fikk under en fotballkamp for 10 år siden. Han satte tidlig som sitt mål, de å komme seg på beina.

Nå lurer sikkert mange hvorfor jeg skriver om han, årsaken er det prosjektet han er med på, samt at nå har han fått følelser tilbake på kroppen og kan nå stå litt igjen. Leverandøren av Ultratone fikk nyss om min skade, gjennom noen venninner som Ann Kristin har. Han mener at bruk av denne maskinen, vil gjøre at jeg får mere muskler og følelser på områdene jeg har lammelser. Så nå har vi startet opp, og tre ganger i uka får jeg 60 minutter med strøm og ultralyd. Det er forskjellige program som skal gjennomføres. Jeg som egentlig er skeptisk til mye av det som finnes ute i den store verden, så sa jeg ja under tvil til dette.

Men, nå de to siste gangene har jeg kjent prikking i begge leggene, så nå blir det spennende om det blir mer positiv utvikling på meg fremover.

Her har dere reportasjen med Enerly i Se&Hør.

Her er fra første gangen jeg fikk behandling, så 20 padder lyser pent opp når det står på og jobber. Skal love at det kjennes meget godt på områdene jeg har normal følelse.

Jeg har den siste tiden stort sett brukt krykkene når jeg forflytter meg og det går ganske bra. Noe utfordring med økt smerter i begge armene og hendene + venstre fot/legg. Men heldigvis så har jeg medisiner som må klarer å holde dette i sjakk, men merker det godt når virkningen ebber ut. Blir nok litt lite søvn for tiden på grunn av dette, men skal jeg bli sterkere og bedre, så får jeg akseptere at sånn er det bare.

Ellers ble jeg oppringt av Wings for Life World Run for de ønsket å gjøre et intervju med meg, på bakgrunn av min skade. Her har dere linken til artikkelen Wings for Life World Run

Gleder meg til søndag 8. mai 2016, da stiller jeg på start i Stavanger.

Nå som jeg har fått brukerpass hos Hjelpemiddelsentralen, så har jeg anledning til å sende søknader selv på diverse produkter. Så her er resultatet fra min første selvskrevne søknad, regnponcho og varmepose til bruk når jeg bruker el.stolen min ute.

Julen nærmer seg med raske skritt, på tirsdag er det en måned til julaften.

Ta vare på både deg selv og andre, ingen vet hva morgendagen bringer!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

12 thoughts on “Det kribler i ryggen!

  1. For et fantastisk forbilde du er! Og at du vil nå dine mål er jeg sikker på! Jeg var tilstede på kampen der det skjedde, og at det var alvorlig skjønte vi alle. Det var helt uvirkelig at det kunne skje så alvorlig skade på banen. Vi er nok mange som følger med hvordan det går med deg, og heier på deg! Sender deg en stor klem, med ønske om at du skal nå hvert eneste mål du setter deg!

  2. Hei! Så spennende!! kunne godt tenkt meg litt mer info hvis det er greit? Har du maskin selv eller bruker du den hos fysioterapeut etc? Ser at det går an å kjøpe maskin men hadde vært greit med opplæring hos noen som kan om det. Veldig spent på utviklingen, kunne godt tenke meg å prøve på bakside lår, legger, og føtter. Har du ikke hatt følelse i leggene i det hele tatt etter skaden? Svar gjerne på mail hvis du synes det er bedre, [email protected]
    Ha en fin dag! 🙂

  3. Hei Sigrid, takk for tilbakemeldingen. Denne Ultratone-maskinen koster flere hundre tusen, så det beste er å gå til noen som bruker den til behandling. Mange helse/kost forretninger har den. Forstått det slik at bruksområdene er mange med maskinen. Nå vet vi jo ikke om dette vil bedre min situasjon, jeg har jo mye av de samme utfordringer som du beskriver, men bedre å prøve enn ikke. Skal få tak i navnet på leverandøren, så kan han hjelpe deg videre.

  4. Takk for opplysningen Hege, Som sagt så kjenner jeg nå litt i leggene når jeg har behandling, blir det noe mer eller ikke, det er det bare fremtiden som vil vise-.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top