Sakte men sikkert blir massen mindre!

Ja, nå begynner det å komme på plass, kampen mot kiloene. Spiserytmen er der, planlegging av hva som skal fordøyes begynner nå å fungere. Plutselig sitter jeg og planlegger middager med fruen, skulle “bare” ta 30 år før det skjedde. Men som man sier, aldri for sent med endringer. Bruker en app til å hjelpe meg med å være strukturert, appen Lifesum fungerer perfekt til å få kontroll på hva jeg holder på med (dagens reklame). Her legger jeg inn frokost, lunch, middag, snacks (gulrot, banan etc) hvis jeg har noe kcal til overs) og trening. Også fokus på drikke nok vann i appen, sikkert for å få ut “skiten” i kroppen. Løpet er lagt opp til at jeg skal ha nådd målet om 85 kg i uke 18/2016. Viktig for meg å ikke stresse med dette, men bruke tid. Har klart ukesmålene hittil, men på en stor masse er det ikke lett å se endringer ennå 🙂 Merker da at jaktbuksa var lettere å få på seg i morges, så tyder på livvidden har krympet litt.

Egentlig skulle jeg vært i skogen nå på jakt, men pga masse regn så utsetter vi starten litt, så krysser vi fingrene at været letter fort, så vi får oss en tur ute i guds frie natur.

Trening går sin vante gang, men siden jeg er min egen personlige trener, så har jeg endret litt på ukeprogrammet. Sykling eller gå på tredemølle er fast hver gang når det er trening, dette for å få opp forbrenningen. Enig med meg selv at jeg trener tre ganger/uka, en med slyngetrening, en med beinøvelser og en med trening overkropp og armer. Samtidig har jeg en dag med strøm og nåler på kroppen. Sier til meg selv at med dette så mister jeg ikke gløden. Er bare å innse at etter å kun trent beina i over et år, merker jeg avsky når jeg nærmer meg apparater for beintrening, og slikt kan jeg jo ikke ha det. Var en som sa en gang at trening skal være gøy, jeg venter bare på det øyeblikket.

Her holder jeg på med utprøving av action trackchair. Den fungerte akkurat slikt jeg hadde håpet på. Her er det nok brukeren som kommer til å sette bremsen på fir hva den klarer, og ikke stolen. Så nå var siste oppgave utført før søknad nr. to sendes inn. Denne SKAL jeg ha, så hvis Hjelpemiddelsentralen avslår, så ankes det. Kommer jeg til å gjøre, helt til de sier ja, men satser på at jeg får ja i første omgang.

Her ser dere utdrag fra gårsdagens planlegging og gjennomført i Lifesum. Jeg har valgt å ikke følge en diett, men sette opp all mat selv. Med dette så er inntaket på ca 1.600 kcal/dagen. Skulle jeg merke at ukesmålene ikke nås, så trappes antall kcal kjapt. Jeg både vil og skal ned i vekt!

Rakk å være med på cowboyfest forrige fredag, kjempeartig kveld, men ikke like artig lørdag. På bildet ser dere jeg går med krykker, prøver nå å bruke krykker mest mulig og overalt. Mitt motto er hvert skritt=trening=sterkere bein, selv om smertene i nakke og arm innimellom skriker til meg. Men såpass må jeg tåle hvis jeg skal bli bedre.

Hyggelig at så mange leser bloggen, merket det godt etter forrige blogg. Veldig mange har kommentert at jeg har satt i gang kampen mot kiloene. Jeg gjorde det helt bevisst å skrive om dette i bloggen, da jeg ville forplikte meg offentlig. Ikke så lett å lure seg unna da 🙂

Ha en fortreffelig helg, og nå må regnet gi seg, slik at vi kommer oss ut på jakt!

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

4 thoughts on “Sakte men sikkert blir massen mindre!

  1. Du er så flink! 😃 inspirerende å lese 😊
    Håper vi får tid til et treff neste gang vi er innover. Kanskje torsdag 19, hvis dere er hjemme?
    Klem 😊

  2. Hei du!
    Lenge siden sist.
    Tenkte bare du ville vite jeg følger med deg og leser bloggen din. Du er en stor inspirasjon og en fantastisk mann! Lykke lykke til med treningen og vektnedgang, jeg heier på deg!

  3. Hei Lisbeth, tusen takk for meldingen 🙂 Mener og tror vi er ledige torsdagen 🙂 VI kan snakkes nærmere, men ettermiddag og kveld skal være ledig pr. i dag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top