LARS og jeg!

Stille på hytta i Trysil og deilig er det. Godt å kunne slappe av innimellom, dagene haster fort nok avgårde. Rart å tenke på, da jeg egentlig har kun trening å forholde meg 100% til, men blir vel sånn i perioder at du føler dagene fanger deg. Prøver etter beste evne avlaste fruen med det jeg klarer å fikse (pluss litt til) hun fortjener virkelig det 🙂

Overskriften i dag var LARS og meg. LARS står for Landsforeningen for RyggmargSkadde. Tatt meg tid å akseptere at det er her jeg hører til, men for et par uker siden meldte jeg meg endelig inn. LARS jobber for å bedre hverdagen til ryggmargskadde samt iherdig fokuserer på forskning av ryggmarg. Tenk hvordan samfunnsøkonomien og ikke minst livet til en ryggmargskadet ville bli, hvis man fant ut hvordan man kunne få ryggmargen frisk igjen. Blir nesten som en våt drøm for meg og mange andre, å vite at muligheten for å bli frisk igjen er til stede. Men da må Bioteknologiloven i Norge endres, slik at forskning også her til lands blir enklere.

For som man sier, det heter ikke om, men når gjennombruddet kommer!

Men det får være trontalen denne gang. Hjemme har vi satt i gang sluttspurten på rehab av huset, på bildet ser dere vår nye superduper toalett som nesten gjør alt for deg, så får takke Hjelpemiddelsentralen for forståelse for hverdagslige utfordringer. Mer utfordring at søknaden vår for omlegging av vei pluss rampe, fortsatt ikke er ferdigbehandlet av NAV kommune/Husbanken. Har satt litt mer hardt mot hardt nå, da det er kort tid før vi flytter opp, så ergoen i kommunen kommer til uka, for å se på midlertidige løsninger. Blir nok spennende det, for jeg går ikke opp og ned trappene med krykker og rullestol. Utfallet sier seg selv der. Men får ikke ta sorgene på forskudd, blir nok en løsning.

Ikke bare kroppen min som har utfordringer. Tenk dere rulle inn på et fullt legekontor med el.stolen, er så tyst som det kan bli, så svinger du litt, og plutselig høres det ut som 10 hannkatter jager ei hunnkatte med løpetid! Så enkelt og lett hoppet jeg bukk over hj.middelsentralen og kjørte rett til leverandøren. Det jeg trodde var litt smurning ville gjøre susen, ble til over to timer operasjon og bytte av deler, for å bli kvitt ulyden. Så nå er vi lykkelige igjen, og stille kjører vi rundt i søndre Nittedal.

Med bilde av fetteren min og traktoren vår, så satser vi på at sommerværet kommer. Drit lei regn og nordavind, når jeg skal stikke nesa ut i det fri. Nå fortjener vi sommer og sol!

#ryggmargskade #helse #trening #sykehus #familie #hjem #lars

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “LARS og jeg!

  1. Hei, du kjenner ikke meg, men jeg gikk i klassen til Ann Kristin. Jeg vil bare si at jeg følger med på bloggen din. Det er flott at du skriver, fordi det er viktig lesning for oss alle. Lykke til og stå på videre!
    mvh,
    Sven

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top