Skadet, men sjuk også nå!

Helgen og 17. mai skulle tilbringes på hytta i Trysil, og vi gledet oss siden vi ikke vært oppover siden påsken. Men da blir det slik det ofte blir når man gleder seg mye, man blir syk. Lenge siden jeg har hatt noe virus/influensa, så ikke mye moro å bli liggende på sofaen å fryse og svette. Får satse på det går fort ut av kroppen, har ikke tid til å være syk, holder med å være skadet!

Etter mine beste kunstneriske evner har jeg fargelagt områdene bak på kroppen som jeg har lammelser. Da har man en oversikt, dog ikke pen, på hva jeg har mistet av følelser, ved siden av droppfot på begge beina.

Her har vi “stakkars” syke meg liggende rett ut, mens katta trofast passer på at jeg har det bra 🙂

Ellers så går treningen sin gang, jeg må ha fått noe mere muskler i beina, da jeg nå har økt vektene på alle øvelsene. Fortsatt er høyre beinet sterkest, så det blir å bytte vekter avhengig hvilket bein som trenes.

Ellers så har lokalavisa i Nittedal, Varingen, lagd en større artikkel om meg, som kom på onsdag. Hyggelig det for en linselus som meg, men nå er nok min æra i nyhetsbildet over. Har sagt ja til avisene da jeg ønsker å belyse to ting, selve det å få og leve med ryggmargskade samt livet slutter ikke, og fullt mulig å kjempe seg tilbake i jobb. Men gud, jeg juger hvis jeg ikke sier det koster mye mer enn man tror og litt mer enn det også.

Men klager gjør jeg ikke, da jeg synes jeg har kommet langt allerede. Ulempen nå er at nakken har kranglet mer til, da jeg denne uka bevisst har gått mere med krykkene enn tidligere. Fått noe nye tabletter nå, så utenom å bli litt mere glad når disse inntas, så satser jeg på st de også demper smertene mer.

Med bilde av denne kreasjonen, laget av min gode kollega i vest, Vibecke Wiik Skaar, ønsker jeg alle en riktig god og forhåpentligvis tørr 17. mai feiring.

#ryggmargskade #sykehus #trening #helse #familie #venner #styrke #psyke

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

4 thoughts on “Skadet, men sjuk også nå!

  1. God bedring med influensaen..
    Takk for at du deler, veldig fint å følge deg.. Stå på!!
    Hils din vakre fru 😉

  2. Kjempe fin blogg! Mener du at toppbloggere skaper usikkerhet hos ungdom? Sjekk ut det siste innlegget mitt om du vil!:) kos deg videre og ha en fin 17.Mai<3

  3. Marthe Dybdahl: Hei, stort sett tror jeg ungdom selv finner ut av hva som er bra eller ikke. Fin blogg du har 🙂 En riktig god 17. mai feiring ønskes deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top