Ute på tur!

Ja da, første flytur etter jeg ble skadet er nå gjennomført. Egen inngang ved sikkerhetskontrollen, aldri blitt så nøye kontrollert av ei hyggelig vakt. Hun lurte på om jeg ville ble sjekket av en mann. HALLO! Jeg bli “befølt” av en mann! Nei sa jeg, mye mer hyggelig å bli kontrollert av deg, sa jeg, bare litt dumt jeg ikke kjenner så mye, men kjør på 🙂

Først inn på flyet med Ann Kristin og Markus rett bak, tipper noen passasjerer ble litt grinete for at de måtte vente til jeg hadde fått satt meg. God service overalt, så null problem å reise med rullestol.

Her har vi Ann Kristin og meg godt forankret i flystolene.

Ellers startet uka med en tur på smerteklinikken på Ahus, dette på grunn av nakkeoperasjonene i 2012 og 2013. For å si det enkelt, sykehuskøene er ikke helt borte ennå! De ble litt overrasket da jeg rullet inn med rullestolen, så undersøkelsen ble plutselig utvidet til både nakke og bein. Resultatet har ihvertfall at jeg må fylle på litt mere medisiner i dosetten min. Blir ny kontroll om tre uker, så får vi se hva resultatet blir, men sansynligvis må jeg ta smertestillende i laaaaang tid fremover.

Trening med og uten fysioterapaut går sin gang, men merker jeg fort har mere fokus på butikken når jeg er der på besøk, enn å måtte dra og trene. Det er jo dette jeg trener på nå, å få jobb, trening og familie til å få like mye fokus.

Her har vi meg med min nye X850, ruller avgårde i hele 10 km/t. Men deilig å kunne komme rundt i nærområdet uten å måtte bruke bil. Blir sliten av å kjøre bil, men det går og utrolig frihet det gir av å kunne gjøre det.

De sexy beina mine er etter jeg og fetteren min, Bjørn, hold på å skru opp kjøkkenet. Jeg sittende stort sett i rullestolen, mens han måtte utføre stort sett det meste. Glad man er gift, tror ikke jeg akkurat drar damer med slike legger og føtter!

I helgen tilbringes tiden på Austevoll, en kommune sør for Bergen. Glad vi ble invitert til konfirmasjonen til Regina, datter av min kusine Else.

Måtte jo dra avgårde å se tremenningen til Markus spille kamp, så i 5 grader og regn, var det godt med ullteppe og paraply. Ellers blir det som vanlig første kveld, mye som må gjennomgås, så når jeg skriver er klokke godt over kl. 2 om natten. Her sitter vi som sliter med lakenskrekk og koser oss, to av mine kjære kusiner, Bente og Mariann pluss Grete og Ann Kristin.

Her ser man hva syndromet Cauda Equina er. Den hvite “slangen” er hovednervekanalen til underliv og beina. Har ringet rundt der skaden er, så trenger ikke være utdannet lege for å se hvor skaden er og at forbindelsen videre ble brutt. Så dette her er årsaken til at jeg nå ikke løper maraton, eller mer ærlig å si, sitter i rullestol og går litt med krykker.

Neste helg reiser Markus og jeg til Stavanger, for å være med på Wings for Life. Ikke bli overrasket at det kommer en ny blogg neste helg også.

Fortsatt god helg til alle.

#ryggmargskade #trening #sykehus #helse #familie #wingsforlife #reise

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Ute på tur!

  1. Super bra! Så kult at du har fått sjekket hvordan det funker å fly! 🙂 OG ENNÅ BEDRE AT DERE SKAL PÅ WINGS FOR LIFE! God tur! 🙂

  2. Theresa: ja, der ser du! Venter bare på nå at du også kommer deg på reise 🙂 gjør som meg, bestill billett til Stavanger så kan gjengen være tilstede sammen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top