Da kom historien min i avisen

Litt merkelig dag i dag, Romerikes Blad la ut en artikkel om meg og veien tilbake til jobb etter jeg ble skadet. RB ringte mandag og sa de ønsket å lage en reportasje om meg og skaden min, de hadde lest bloggen og syntes at det var noe å skrive om. Tenkte det var hyggelig og regnet med det ble en liten artikkel i avisa, men nei da! Forsiden pluss 2,5 side inne i avisa, samt videointervju på nett-tv de har.

Her er linken til videoen

http://mobil.rb.no/tv/3-CF4E7173.html Tror dere må kopiere inn lenken på nettleseren deres

Det har rent inn meldinger og kommentarer, så jeg blir helt overveldet. Plutselig var jeg en “C-kjendis” for en dag. Uvant men gøy, bare å takke alle for positive lykkeønskninger og kommentarer.

Bildene her er tatt av fotograf Evelyn Pecori. Syntes de ble da ganske fine 🙂

Ellers var det et eller annet som skjedde i forrige uke med blogginnlegget jeg skrev, over 3.000 lesere og mange delinger, var veldig overraskende for meg. Langt unna storbloggerne men for meg var dette mye mer jeg er vant med. Men sikker på jeg tåler flere lesere, er jo gøy det da. Var som kompisen min Erik sa, du er jo alltid vært linselus og liker å stikke deg frem 🙂 Veldig mange sier de følger med meg i “kampen” å komme tilbake i arbeid samt selvfølgelig bli mest mulig frisk igjen, så da er det gøy for meg å skrive flere blogginnlegg.

Selv om man har havnet i avisen så er fortsatt fokuset mitt å kunne fungere medt mulig på normalt vis. Sist søndag satt jeg å skrudde sammen kjøkkenskuffer, etter at svoger Per skrudde sammen skapstammene på lørdag. I dag var det golftrening for Markus, og vi voksne hadde dugnad i juniorbua. Her skulle det males innvendig. Tenkte dette ville jeg slite litt med, så Ann Kristin ble også med for å hjelpe til. Fikk litt dårlig samvittighet og ikke gjøre noe, så jeg måtte prøve å male. Vinduet var noe jeg kunne fikse selv, så med en krykke i ene hånda og pensel i den andre, så satte jeg i gang. Merket når rammen var malt rundt, at det ikke var særlig med styrke igjen, så en av gutta hentet en stol og Ann Kristin tok ferdig vinduet. Men jeg klarte da ihvertfall å male, så med litt pauser skal jeg nok kunne bidra senere også. Lærdommen er at jeg må lære meg å ta hyppigere pauser, tyner meg litt for lenge slik at jeg blir veldig utslitt. Men det er jo dette jeg trener på nå for tiden, så blir nok flinkere med tiden.

Neste fredag er det tid for kontroll på Rikshospitalet, deretter blir det min første flytur etter skaden. Tur til Austevoll på konfirmasjon, regner med turen kommer til å gå bra. Gleder meg til å treffe slekta igjen.

Ønsker alle en god helg og igjen takk for alle positive tilbakemeldinger jeg har fått av så mange.

#ryggmargskade #trening #helse #sykehus #familie #psyke #arbeid

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

14 thoughts on “Da kom historien min i avisen

  1. Så flott at du er tilbake på jobb 🙂
    Med dette for oss begge kjente diktet, ønsker jeg deg fortsatt god bedring. Stå på!
    Har du kjærleik til ditt mål
    har du vilje som av stål
    Vil du leggja arbeid til
    kan du vinna kva du vil

  2. Pågangsmotet ditt er en vekker til mange Jan Tore, utrolig stolt av deg…..også Ann Kristin må får kreditt 💐💐
    gleder meg til å følge deg videre Jan Tore …kjenner jo mye igjen fra min egen historie etter 4 nakkeoperasjoner, å fikk nedsatt funksjon i begge armer .
    Men kan ikke sammenlignes med din historie
    Ønsker Ann Kristin og deg en en riktig god helg☀️☀️
    Klem Lise

  3. Lise Semmerud: Tusen takk for mld. Som jeg har sagt før så gjør jeg bare det jeg må, for at jeg forhåpentligvis blir bedre. Sier hele tiden at AK skal ha ros, jeg har da vært i et beskyttende miljø nesten hele tiden med alt tilrettelagt 🙂
    God helg til deg også.

  4. Hallo gamle fruktkompis..
    Vet ikke om uttrykket er godkjent av språkrådet og Sylfest, men ordet “Sleggekraft” dukker opp i mitt hode hver gang jeg ser og leser om din fight. Jeg kan nemlig ikke komme på noe som utløser større energi og kraft enn akkurat “sleggekraft”.. En krafte jeg ikke vil stå i veien for, men, som du, ha tilgang på..
    Jeg er dypt imponert over din vilje og stayer evne,, Du er faktisk et forbilde for mange akkurat nå, og viser at alt er mulig… Stå på sjef.. Følger med serru..

  5. Fredrik Wexelsen: Takk skal du ha for de vise ord, sleggekraft skal jeg adoptere og bruke som motivasjon for videre arbeid mot å bli så frisk som mulig! Hyggelig du mener jeg er et forbilde for andre, håper i hvert fall at andre kan se det nytter å stå på og ikke gi seg 🙂

  6. Steffen Berland: Takk skal du ha. Har selv begynt å like litt mer å blogge om skaden 🙂 Har lært meg av vilje kan man komme langt, og derfor prøver jeg å få gjort mest mulig, så får man finne ut av hvor langt bra man blir til slutt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top