REMA 1000 og jeg….

Tror de fleste som kjenner meg, vet jeg er kjøpmann på REMA 1000 Ensjø i Oslo. Vært der siden vi åpnet 26. mars 2009 sammen med Ann Kristin.

Har jo hittil ikke skrevet så mye om det å være kjøpmann i verdens beste kjede, og sikkert noen som vil betrakte det jeg skriver i dag som reklame. Gjør hva dere vil, men dette blir fra mitt ståsted.

Da jeg i 2012 falt om og havnet på sykehuset, måtte det raskt gjøres noen grep slik at butikken ble driftet videre. Er det noen som skal ha og også fortjener en stor takk, så er det vår regionsdirektør Per Åge. Han har fra dag en stått på og hjulpet til, slik at vi fikk den hjelpen vi trengte. Om det var fra regionskontoret, andre kjøpmenn eller andre i vårt unike system, fikset Per Åge det. På den måten kunne jeg få konsentrert meg med opptrening, og slapp å bruke hodet mitt så mye med butikken. Mange egentlig å takke, men Per Åge får være den som tar i mot for alle, jeg er umåtelig glad i dere alle!

Det å jobbe i verdens beste system, er for meg ikke bare en jobb, men også en livsstil. Det krever mye, men samtidig gir det så mye mer tilbake. Man får anledning til å samarbeide med mange dyktige mennesker, utvikle seg selv som leder, og ikke minst viser også det at man tar vare på folk. Bare å se på min historie. Jeg er og kommer til å bli REMA 1000-mann, så lenge jeg har mulighet til det. Vi har også nå i samarbeid lagt opp et løp fremover, der jeg som jeg skrev forrige gang, nå skal få tredelingen med trening, jobb og familie til å bli min normale hverdag. Er ivrig, men samtidig vet jeg at jeg må skynde meg sakte. Med hvordan det nå legges opp, så er jeg 100% sikker på at dette kommer til å gå greit. Har vært og prøvd varepåfyll et par ganger denne uka. Er ikke enkelt når man fra før har problemer nok med å stå uten hjelpemidler, så skal man løfte enheter med 1,5 l mineralvann. Det er knalltøft, men samtidig også knall trening. Får brukt alt jeg har av muskler og balanse, så for meg er det ikke rart jeg blir utslitt etter en slik økt. Men dette kommer bare til å bli bedre og bedre fremover.

I kveld reiser Ann Kristin og jeg til hytta i Trysil. Der er hytta full av folk allerede, og påskehoppet allerede er klar. Får være dommer i år, ser et par små utfordringer med hoppingen?? Skal ihvertfall bli godt å komme seg oppover noen dager. 2. Påskedag skal Markus spille sin første golfturnering i Fredrikstad. Jeg må jo bli med, så arrangøren har ordnet med golfbil til meg, sånn at jeg kommer meg rundt banen. Så da blir jeg nok en kjørende caddie for Markus.

Ellers så prøver Ann Kristin og jeg å montere sammen vårt nye kjøkken. Sannheten er vel at jeg leser tegningen, AK bærer og monterer. Flink kone, men vi samarbeider godt om jobben da??

Fant denne på nettet i dag og siden det er 1. april tenkte jeg den passer bra inn på å beskrive meg! Men litt alvorlig sagt så vet jeg at selv om jeg klarer å stå, klarer å gå litt, så har jeg fortsatt en lang vei igjen for å nå toppen. Men det nytter ikke gi seg, så bare for meg å fortsette løpet mitt videre. Blir jo ikke dårligere, kan jo bare bli bedre.

Ønsker alle fortsatt en solfyllt påske, kommer nok en påskerapport om noen få strakser??

#rema #ryggmargskade #trening #helse #sykehus #rehabilitering

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “REMA 1000 og jeg….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top