Borte bra, hjemme BEST!

Som headingen sier så begynner jeg virkelig å bli lei av å bo på instutisjon. Siden 21. august i fjor har jeg opphold meg enten på Riksen, Ahus, Sunnaas og nå Catosenteret, med helgeopphold hjemme pluss noen få uker nå på nyåret. Merker jeg sliter mer nå med å være positiv og offensiv. Selve treningen går greit, skal komme tilbake til det senere, men det å bo borte fra Ann Kristin og Markus er nå bare så pyton! Men nå er det kun to uker til, så skal man forhåpentligvis ikke bort mer dette året. Sluttet med å si: Nå er jeg ferdig med å pådra meg noe mer, har jo erfart det motsatte de siste tre år. Så nå krysser vi alt vi har her hjemme for at ikke noe mer skjer av skader.

Nina, min nye fysioterapaut, er ei dreven og dyktig dame som vet hva hun gjør, og har klare målsetninger på fokusområder vi jobber med, med godt håp for bedringer. Eneste “lille” problem er at dama er knallhard når vi kjører øvelsene. Nytter ikke å pipe om at man er sliten og ikke orker mer, da smeller hun til med flere runder. Men bra er det, merker ting skjer.

Som jeg sa sist, så er mitt nye delmål å gå med stokk. Dette fordi jeg tror nakke og skuldre blir mindre belastet enn når jeg bruker krykker pluss mindre å dra med seg rundt. Etter at Nina var litt tvilende på dette i starten, så fikk jeg overtalt henne til at jeg fikk prøve. Både hun og jeg ble positivt overrasket hvor bra det gikk, selv om jeg fortsatt må trene MYE fremover for å bli enda mer trygg på å gå med stokk. Så da var det bare for fruen å dra på Enklere Liv for innkjøp av stokk. Planlegger allerede å få meg stokk med sølvhåndtak. Vil jo kle lorden ypperlig med en slik stokk.

Tirsdag var jeg invitert ut på middag med noen kollegaer fra Østre Østland, hyggelig masse god REMA prat som vanlig. Onsdag ringte Bjørn Vegard og sa han henter meg, så drar vi på Bjerke travbane med Fredrik og Pål, så spise god middag med hvit duk samt spille litt på hest. Gikk som vanlig, mye gøy men lite inntekt. Deltok på kjøpmannsmøte torsdag, tok perm denne dagen istedenfor onsdag, meget bra og offensivt møte. Deilig å være sammen med hele gjengen, balsam for sjela, så turen til Son gikk mye lettere.

Til slutt skal jeg slå et slag for bassengtrening. For meg med ryggmargskade gjør det mye enklere å bevege meg i bassenget pluss gjøre øvelsene. Utgangspunket virker det mye lettere, men gud jeg merker det når jeg er ferdig. Uansett hva du gjør, så møter kroppen motstand, og det merkes hvor kjørt man er etter en time i bassenget. Anbefales også til “friske” å prøve dette, sikker på dere også blir overrasket i positiv retning.

Nok for denne gang, er vel bare starte jobben med å motivere meg for reisen tilbake på søndag kveld. Men før det, så skal jeg ihvertfall kose meg hjemme med familien.

God helg till alle, hvor dere måtte oppholde dere.

#ryggmarg #skade #trening #rullestol #tanker #sykehus #følelser

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

3 thoughts on “Borte bra, hjemme BEST!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top