Rehabilitering av både hus og kropp!

Ny helg nærmer seg pluss det er starten på vinterferien for skoleunga. Uka har vært mer innholdsrik og aktiv for min egen del også, og deilig er det! Så mye bedre å ha dagene litt mer variert enn det har vært de siste månedene. Selv om fokus nr. 1 fortsatt er trening så er det deilig å kunne fokusere på annet også, gjør noe positivt for kropp og sjel det også ??

Som overskriften sier, så er vi nå i full gang med å rehabilitere huset også. Hybelen er som sagt ferdig og her bor vi nå, så nå er det hovedetasjen og kjeller som står for tur. Onsdag og i dag var det full rulle med å rive ned alt innvendig. Tak, gulv, inventar, dører, listverk og vegger ble raskt revet ned og fått ut av hus. Full container første kveld, ny container snart full, og j….. mye igjen liggende ute. Så det blir nok flere containere som fylles opp av gammel moro. Takk til alle dere som har vært med. Er så glad jeg har slike venner og slekt, som virkelig tar i et tak når vi har behov. Enkelt for meg som bare kunne sitte i sofaen og kose meg, mens resten rev ned og kastet vekk materialer. NOT! Får så dårlig samvittighet av å ikke kunne bidra, så det gjør vondt langt inn i sjela.

Vinterferien for meg blir å tilbringe på Sunnaas. Innlegges da jeg skal ha en haug med tester. Spennende å se hvilke fremgang jeg forhåpentligvis har hatt. Skal også gjennomføre kjøretest, så da kommer nok avgjørelsen om jeg får lov å kjøre bil igjen. Blir det anmerking at jeg kun får kjøre med automat eller får jeg lov til både automat og manuell, eller worst case, førekortet inndras! Satser på at førerkort blir å beholde, hvis ikke blir det tungvint fremover å være selvstendig. Meningen jeg skal være der i tre dager, men i dag ringte de å sa jeg kunne bli lengre. Vanskelig valg, tre dager Sunnaas og så til Trysil, eller tilbringe hele uka på Sunnaas. Får vel bruke helgen sammen med frua til å finne ut av det.

I morgen reiser Markus til Portugal sammen med Hauger juniors, for å ha treningsuke med golf. Første gang han reiser på tur i utlandet uten oss, men tipper han klarer seg godt uten at vi er med. Blir spennende å følge utviklingen hans på golfen, var med på Fornebu på tirsdag for å se på treningen, og han imponerte ihvertfall meg med hvordan han slår nå.

Jobberullestolen har kommet, og er allerede kjørt inn på jobben. Besøkt jobben to dager denne uka. Trener nå hos fysio mandag (slynge), tirsdag (vekter) og fredag (slynge). Treningsfri onsdag og trening på jobben torsdag. Fått fikset hjemmekontorløsning også, så nå føler jeg mer levende og tilgjengelig igjen, yippi!

Noe goder følger jo med skaden, en av dem er p-tillatelse på plasser for forflytningshemmede. Deilig med stor plass for bil og rullestol.

 

Ble litt lengre innlegg i dag, men mye som måtte komme med. Hyggelig å høre at folk leser bloggen, og synes det er interessant å følge. God helg og vinterferie til alle.

 

#ryggmargskade #sunnaas #trening #rullestol #oppussing #helse #sykehus

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Rehabilitering av både hus og kropp!

  1. STÅ PÅ !!! kjenner deg ikke,men du virker som n mann som ikke gir seg med det første. Jeg har selv alvorlige diagnoser!

  2. Takk for tilbakemeldingen.
    Gjør så godt jeg kan, og gir meg ihvertfall ikke med det første.
    Lykke til med diagnosene dine også. Håper ting vil ordne seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top