Hverdagen og litt mimring

Endelig helg er det sikkert veldig mange som sier når fredag kveld nærmer seg, men for meg er det nesten helg hver dag selv om jeg trener uka igjennom. Skulle gjerne ønske meg til min gamle hverdag, å kunne gå på jobb og så glede seg til helg. Merker ofte at jeg ikke blir så j….. positiv når jeg tenker på dette, men har ihvertfall blitt enig med fysioterapauten at besøke butikken hver uke er fornuftig. Uka som har vært nå har bestått som vanlig trening fire dager og en dag på jobb. Gjennomførte ledermøte i butikken med fokus på hva som skal følges opp i 2015. Deilig å sitte over 9 timer på tirsdag med å lage presentasjon til møtet, følte meg levende igjen! Merker viktigheten av å ha kontakt med jobb og kollegaer, så at man ikke helt går inn i bobla med kun fokus på trening og skade.

Rullestolen må være med på bildet, et av mine store øyeblikk da jeg mottok kulturprisen i Nittedal og endelig er kjøkkenet i hovedetasjen tegnet og bestilt.

Denne uka kommer kompiser og slekt for prosjekt RIV MEST MULIG! Hovedetasje og kjeller skal tømmes og fjerne bort mest mulig før håndverkere slippes til. Skal bli godt å endelig få startet med dette, så vi etterhvert får flyttet opp igjen. Selv om hybelen ble fin, så greit for oss alle at vi har noe mere kvadratmetere å boltre oss på. Omgjøring oppe har også fokus på store åpne områder, slik at det er enkelt for meg å rulle rundt. Har også bestilt meg hjemmekontorløsning, så jeg kan følge mere med jobben hjemmefra.

Noe som har vært en stor del av livet mitt er Nittedal barne- og ungdomskor. Etter nesten to tiår, takket jeg av som leder i 2014. Korets mange medlemmer, foresatte, de som har sittet i styre med meg og ikke minst det tette samarbeidet med dirigenten vår, Anne-Britt, har gitt meg så uendelig mange gode minner. Bildet over viser artikkelen om meg etter jeg ble tildelt kulturprisen, de tre andre bildene er fra korturer i Riva de Garda i Nord-Italia, York i England og Praha i Tsjekkia. Dette er bare noen av de turene jeg har fått sammen med koret. De kommer alltid til å være en del av meg, selvmom jeg nå er blitt “bare” en menigmann.

Fant ut at det ikke er bare å reise til utlandet når man er under NAV sine “englevinger”, så har allerede søkt om å få reise ned til leiligheten vår i Oba/Alanya somm ligger i Tyrkia. Bildene over er fra området, og jeg har lært meg å trives når jeg er der. Fant ut at det går ann å være andre steder en Trysil også, selv om det tok litt tid å tilvenne meg dette. Vi har fått mange nye venner og vi lærer nye ting om landet og menneskene hver gang vi er der. Så nå er det bare å håpe på at NAV sier ja, da familien har behov å komme seg bort. Alle har jo på sin måte erfart og følt på hvordan det har vært etter jeg ble skadet. Så med to nakke- og to ryggoperasjoner satser jeg p et positivt svar. Hvis ikke, skal jeg nok klare å lage huskestue for dem 🙂

Får avslutte nå, så jeg får hjelpe til med flytt og kast sammen med Ann Kristin.

God helg alle, sees snart igjen.

#skade #ryggmarg #oppussing #ferie #trening #familie #jobb #kor

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top