Rutinemennesket Jan Tore!

Overskriften i dag sier mye om hvordan livet mitt er blitt etter ryggmargskaden. Dagen begynner med å stå opp mellom kl. 7 og 7.30, få kroppen i gang med å gjøre noen tøyninger, deretter sjekke omsetning og mailer. God Morgen settes på tv og vinker avgårde fruen og minstepoden til jobb og skole. Blir hentet av taxi kl. 11 for trening (har fortsatt kjøreforbud), setter i gang med følgende program: 20 minutter ergometersykling, trene bakside lår og sete i ca 30 minutter, trene nakke/skuldre i ca 15 minutter, trene fremside bein i ca 15 minutter og avslutter med å gå på tredemølle i 10 minutter. Dette tar rundt 1,5 time og gjøres tirsdag, torsdag og fredag, mens mandag brukes til slyngetrening. Onsdager er jeg på besøk i butikken, så vips er det helg, og jeg blir like glad hver gang vi drar på hytta i Trysil. Slik er ukene hjemme for tiden.

Ikke lett å ta bilder samtidig som man trener! Ta bilde mens man prøver å gå på tredemølle er en utfordring!!!

Nå er det siste dag i januar og denne rytmen kjøres i februar også, før man skal tilbringe 4 uker på Catosenteret, så ja, rutinene for det daglige er absolutt kommet. Å bo i vinterlandet Norge gir utfordringer med forflytning ute, så piggene på krykkene og pigger under støvlene er et must.

Katta og jeg har fyringsvakt mens NM på ski ruller på tv. Vi har blitt vant med våres selskap om dagene, de tilbringes med mye kos i hverandres selskap.

Byggemøte for oppussing hovedetasjen hadde vi i uka nå, så nå er det snart fullt i gang oppe, blir bra, selv om hybelen ble bra, så skal det bli godt å komme opp igjen. Har heldigvis god hjelp fra personskadeforbundet med skadesaken mot Gjensidige, orker ikke bruke tiden min mot arrogante saksbehandlere. Tiden skal brukes til trening og oppfølgning av butikken og ikke annet. Alke søknader til NAV og hjelpemiddelsentralen er sendt, så bare å håpe det finnes en snev av effektivitet hos de.

Ønsker alle en god snørik helg og snart tilbake med noen flere betraktninger.

#trening #ryggmarg #funksjonshemmed #sykehus #rullestol #tanker

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Rutinemennesket Jan Tore!

  1. Så hyggelig at du leser bloggen min 🙂 jeg gjør så godt jeg kan med treningen og det inspirerer jo til å gjøre en ekstra innsats med slike tilbakemeldinger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top