Ting begynner å gå seg til!

Nå nærmer det seg helg igjen, men huff a meg som tiden går fort! Synes man akkurat er ferdig med helgen som var. Dette tolker jeg enkelt, mer å gjøre hver dag, og tiden går da fortere.

Må skryte av meg selv litt også, fysio sier at jeg er veldig treningsvillig og gir alt jeg kan på de forskjellige øvelsene. I dag brukte vi tiden med slyngeøvelser. Rart det som egentlig er enkle og lette øvelser, blir så vanskelig å utføre. Nesten så jeg klikker når jeg holder på, men f…. jeg skal få til dette også. I dag klarte jeg igjen å gå på tryne så det sang. Ut av taxien hjemme, stod rolig for å sette på piggene, og vips snurra jeg og landet på hofta. Det gjorde j…..vondt, men går nok over snart.

Onsdag ble jeg med Ann Kristin til butikken. Gud, så deilig å være på “jobb”, flere kunder som ville snakke med meg for å høre hvordan det gikk. Fikk snakket med ansatte, og ble med på varepåfyll og rydding. Ser ihvertfall at jeg kan bidra med det meste. Eneste som jeg vil slite mest med, er nok å gå opp i stigen for å ta ned varer fra topphylla. Blir nok til at jeg blir med frua på onsdager, dette sa fysio også var meget fornuftig. Har jo midlertidig kjøreforbud, så er avhengig å sitte på eller ta taxi. Vet ihvertfall med fire treninger i uka hos fysio, gjør at jeg får frikort allerede i slutten av januar pga egenandel taxi.

Skjønner man er blitt funksjonshemmed når man har fått innvilget parkeringsbevis for forflytningshemmed, gratis bompengepassering i alle store byer, TT-kort og ledsagerbevis. Så noe godt følger heldigvis med når man blir ryggmargskadet. Har også meldt meg inn i personskadeforbundet. De hjelper meg nå med forsikring og pasientskadenemda. Orker ikke holde på med så arrogante idioter, som skal kverulere på alt! Dette får bli advokatmat, så kan jeg heller bruke tid på trening og oppfølgning fra NAV og kommunen.

Nå blir hybelen klar i morgen, så da satser vi på å flytte ned i løpet av helgen. Markus og Ann Kristin jobber og sliter, mens jeg koser meg med en Grans og skriver blogg. Så da kan vi få startet med oppussing i hovedetasjen og kjeller. Tipper det kommer til å bli fint når vi er ferdig pluss lettere for meg å bruke krykker eller rullestolen inne.

Vi sees plutselig igjen 🙂

#ryggmarg #rullestol #trening #sykehus #oppussing #krykker #helse

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Ting begynner å gå seg til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top