Endelig i gang!

Endelig har jeg startet opp med fysikalsk trening hjemme i Nittedal. Etter en laaaang juleferie, så merket jeg at beina var litt rustne, men wow så positivt overrasket at kroppen var på lag med meg i dag.

Fysioen jeg skal trene hos, er den samme som jeg hadde begynt å gå til, rett før jeg ble skadet. Så i god ånd så måtte jeg reklamere litt på jobben han hadde gjort 🙂 Etter det var det å gjennomgå tverrfaglig rapport, før jeg viste hvilke utfordringer vi har å jobbe med. Testet tredemølla en god stund og så kry jeg var som gikk og gikk med bare å holde meg på håndtaket. Dette skulle bli enkelt, HA! De neste øvelsene gikk på setemuskulatur og føttene. Kom meg fort ned på jorda igjen, kunne ikke akkurat si det hadde vært noe særlig fremgang, heller en tilbakegang. Men viktigst var å starte opp igjen, så nå blir det å peise på 3-4 ganger i uka pluss daglig hjemmetrening.

Flaks fruen var hjemme å kunne kjøre. Istiden kom selvsagt tilbake i dag, så nå fikk jeg bruk for broddene hun kjøpte til meg. Kom meg heldigvis helskinnet inn til fysio.

Det hang så mange diplomer og sertifikater hos fysio, så dette må jo bare bli bra.

Hjem igjen etter trening ville jeg inn i hybelen for å se, rørlegger’n var ferdig. Av med brodder inn med piggene på krykkene, gikk et skritt inne på gulvet, og PANG! Der dro krykka avgårde og jeg tok en trippel helomvendt 760 i lufta og rett i gulvet. Godt det er betong under parketten, ellers hadde jeg vel rast igjennom! Men bra gikk det (sier ikke noe annet til frua) og fikk sett på arbeidet. Blitt veldig bra og jeg gleder meg å “flytte” ned nå, imens vi skal pusse opp hovedetasjen. Mangler nå kun elektriker’n å bli ferdig!

Operasjon slanking har startet. Alt godteri og søtsaker kastet ut av huset, spise riktigere og trene mye. Klart meg bra hittil, så bare fokusere. Dagens middag med mye grønt!

Fikk også brev fra Catosenteret i dag, og fått plass i mars. Dette gleder jeg meg til, selv om det å være borte fra familien er noe dritt, så får vi se på dette som investering for fremtiden 🙂 heldigvis kommet det flere fra Sunnaas også på samme tid, så da har jeg treningspartner igjen 🙂

Snakkes snart plutselig igjen.

#trening #ryggmarg #helse #familie #motivasjon #rullestol #psyke

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

2 thoughts on “Endelig i gang!

  1. Så bra du har kommet igang! Fint det går bra med deg hjemme 🙂
    Men du, trenger jo ikke akkurat å drive sånn akrobatikk på krykker ennå da? Du har jo nå akkurat blitt skrevet ut fra Sunnaas! 😉
    Stå på Jan Tore!

  2. he, he, skal love at dette ikke ble gjort med vilje. Jeg kommer jo en tur på Suunaas i slutten av måneden 😄
    Takk for mld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top