Wææ, jeg er blitt blogger!

Etter at fruen spurte meg om hvorfor jeg ikke blogget, da så mange lurte på hvordan det gikk med meg, etter at jeg ble ryggmargskadet. Etter litt fundering så tenkte jeg hvorfor ikke. Blogg er vel ikke kun for de som er blonde og forbanna på hele verden og alle andre.
For å fortelle hva so. Har skjedd, må vi tilbake til 26. april 2012. Dro på jobb og skulle ha et møte på kontoret. Plutselig gikk alt rundt og gikk i bakken. Vår eldstedatter, Stine Marie, fant meg og ringte ambulanse. Rett på Ahus og havnet på akutt slagavdeling. Ble mange undersøkelser, klarte å snakke pent etter et par uker. De fant ut at jeg måtte nakkeoperere. Så ble det Riksen, opererte og hjem for å ikke gjøre noe. Ble ikke bedre, så ny operasjon i nakken den 17. oktober 2013. Hjem igjen for å ikke gjøre noe. Ble mange kilo tyngre, og tenkte ikke noe før nyttårsaften 2013, fikk ikke på meg nydressen jeg kjøpte samme sommer! Hva faen, er jeg blitt så feit! Rett hjem fra Trysil, la om kosthold. Så kom regionskontoret med tilbud om spinning, slapp å melde meg på, da det var en direktør som mente jeg bare måtte. Dro på ferie, trente hver dag og begynte mer og mer å jobbe. Nå var fremdriften bra, gikk ned to størrelser. Vi skulle ta over barndomshjemmet til Ann Kristin (fruen), fikk kastet alt gammelt tøy, da to størrelser mindre gjorde at jeg hadde kjøpt masse nytt tøy. Så kom 20,08.14, en dato jeg vil huske til bitter end. Opp om morgenen, tok REMA 1000 tøyet mitt, gikk opp trappen, og PANG! Kunne ikke gå og smertene dro igjennom begge bein. Satt i stolen hele dagen, fikk lege kl. 01 om kvelden, fikk noen sprøyter som fikk meg til sengs, lå hele natta i smerter, helt til kl. 05.30. Plutselig ikke vondt! Så deilig tenkte jeg, helt til jeg ikke kjente noe i beina og ikke fikk beveget de. Fikk vekt frua, hun ringte og ambulanse kom. Rett til Ahus, flere timer venting før MR, så diskusjon før jeg ble sendt til Riksen for akutt operasjon. Sendt tilbake til Ahus og ble liggende på ortopedisk sompasient med diagnosen Cauda Equina syndromet. Betyr enkelt. Lammelser og nedsatt funksjon i begge bein og underliv. Et kraftig prolaps hadde klemt til alle nervene mine fra L3 ( nederst i ryggen) og nå kunne jeg definere dette som en inkomplett lav skade i ryggmarg.
ble først søkt til Catosenteret, men fikk avslag da jeg ikke var nok selvhjulpen. Søkte til Sunnaas, fikk ja, så reiste til Sunnaas den 15.09.14.
Dette var første fase av å bli ryggmargskaded. Neste blogg blir om livet på Sunnaas fra 15.9.14 til nå. Nå er jeg på hytta og skal nye jula sammen med familien min.

Gift med Ann Kristin og tre barn, Stine, Madelen og Markus, og nå også lykkelig bestefar til Anton og Odin. Jobber nå som Opplæringsansvarlig Vareflyt i REMA Norge AS Jakt er min store lidenskap og hobby.
Posts created 89

9 thoughts on “Wææ, jeg er blitt blogger!

  1. Fantastisk bra skrevet, kort og konsist uten no viss vass som jeg måtte hatt med :). Tusen takk for at du fortalte da jeg ikke har fått med meg hva som har skjedd og heller ikke ville ha spurt om, sikkert nok mange som spør :). Bra initiativ 🙂 blogg i vei du 🙂

  2. Tøff lesing Jan Tore, mange like trekk hos min egen far. Han var også tidligere kjøpmann hos Rema 1000 og fikk livet snudd etter en mislykket operasjon og nå er ryggmargskadet, sitter nå i rullestol. Stå på videre og tren hardt, god jul til deg og dine!

  3. Kjempebra skrevet Jan Tore
    Jeg hadde jo fått med meg en del av hva som hadde skjedd, men ikke alt
    Håper du snart er tilbake og vi kan treffes i Oba .

  4. Herlig!
    Skal følge deg fremover og se om dette er noe jeg selv også skal begynne med 😄
    Kos dere masse i jula, vel fortjent til dere alle etter en tøff høst.
    Hils masse 😄
    Juleklem til dere 😄

  5. Hei Jan Tore. Syntes du var flink som blogger jeg. Ønsker deg lykke til fremover, ønsker deg og dine en riktig god jul. Hilsen en av dine gamle undersåtter på Rema Langhus.

  6. Hei
    Det var kjempe fint og lese din versjon, bra skrevet.
    Du må ha hatt ein tøff tid.
    Ønsker deg god bedring.
    Ønsker dere alle en god juletid.

  7. Godt å høre at du er ved godt mot Jan Tore! Jeg håper du får en god støtte og at du kommer deg ordentlig på bena igjen. Stå på! 😊👍

  8. Hei. Har lurt på hva dette har vært. Fikk gode fakta gjennom bloggen. Du får kjempe deg videre i tilværelsen, hilse alle og ønsker dere en riktig god jul.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top